annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

flybox guest account data verkeer beperkten

Topic gestart op: 10-01-20 09h39

Antwoorden: 6 antwoorden

klaas
Gewaardeerd verkenner

flybox guest account data verkeer beperkten

Hallo

 

Sorry als ik in herhaling van met deze vraag, maar ik zou op mijn flybox een guest account willen die slecht beperkt toegang heeft tot mijn data. Waarom? Ik heb huisgenoten, maar die streamen  24/7, Zelfs als ze slapen zetten ze hun netflix niet uit. 
Dus dacht ik: als ik het guest acount activeer en heb toegang geef tot 50% van het volume... maar kan dat wel? data beperken op het guest account?

 

alvast bedankt voor uw reactie.

 

groeten

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
NelsonM
Orange-werknemer

Hallo

 

Sorry als ik in herhaling van met deze vraag, maar ik zou op mijn flybox een guest account willen die slecht beperkt toegang heeft tot mijn data. Waarom? Ik heb huisgenoten, maar die streamen  24/7, Zelfs als ze slapen zetten ze hun netflix niet uit. 
Dus dacht ik: als ik het guest acount activeer en heb toegang geef tot 50% van het volume... maar kan dat wel? data beperken op het guest account?

 

alvast bedankt voor uw reactie.

 

groeten

Hallo @klaas,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @Cdt24801 te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen ! Wat hij zegt is correct 🙂

Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@klaas  ik ben niet zeker maar u kan deze link eens gebruiken : Ga naar http://flybox.home/ . Ben ook niet zeker of er een gastenaccount is op de flybox. Op de vaste modem met vast internet is deze wel daar ben ik zeker van en kan je ook mac adressen instellen die maar bepaalde tijd op internet kunnen. Maar iemand zoveel volume geven om te gebruiken gaat niet en daar ben ik toch wel zeker van dat dat met een flybox ook niet gaat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
klaas
Gewaardeerd verkenner

daar ben ik al vaak op geweest. maar ik geraak er niet zo goed aan uit. groeten

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@klaas 

Voor zover ik het begrepen heb zijn die dingen niet instelbaar op een FlyBox.

Wat je zou kunnen doen is een eigen router aansluiten op uw FlyBox. Het WiFi signaal van die router zou ik dan ter beschikking stellen van uw huisgenoten en het WiFi signaal van de FlyBox voor uzelf reserveren.

Die eigen router kun je dan instellen dat er een maandlimiet is. In mijn eigen router bvb kan ik kiezen om dat in volume of in tijd uit te drukken. In uw geval zou ik dat dus in volume uitdrukken. Zoveel MBytjes en dan gaat de kraan dicht. Jij kunt dan op de Flybox gewoon verder.

Zorg wel dat uw huisgenoten niet aan de settings van de router kunnen geraken, anders kunnen ze de beperking opheffen. Een UTP kabel aansluiten is geen bezwaar, die limiet is geldig voor alle verkeer door de router. Het enige dat een slimmerik zou kunnen doen is de router resetten naar fabrieksinstellingen, dan is die beperking ook weg natuurlijk ...

Om dat laatste te vermijden zou je de router in een gesloten kast kunnen plaatsen en het WiFi signaal in huis verspreiden door middel van een AP dat via UTP verbonden is met de router. Gaatjes boren in die kast voor de UTP kabels naar de FlyBox en het AP.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen