annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

geen mobiel internet. Ik wil de APN handmatig invoeren

Topic gestart op: 12-06-20 22h29

Antwoorden: 17 antwoorden

JaCou
Aspirant verkenner

geen mobiel internet. Ik wil de APN handmatig invoeren

OPGELOST

Net een weekje "Orange" en ik kan nog niet zeggen dat ik tevreden ben...

Al heel de week geen mobiel internet; en ik vind de ondersteuning op de website en de helpdesk ondermaats. Al veel te veel muziek geluisterd op nummer "5000"

De APN mworld.be is automatisch aangemaakt, maar hij is standaard verdacht leeg.

Nergens een deftige uitleg van orange zelf rond de instellingen; maar het is toch gewoon een lijstje settings?

Letterlijk de volledige uitleg uit de historische krochten (duidelijk nog van de tijd van Mobistar) van de support-site van orange: "Op Android zijn de instellingen de volgende:Authentification = PAP APN Type = Standaard Proxy, port, user en wachtwoord hoeven niet ingevuld te zijn".

Op andere site (androidworld) kan ik al een uitgebreider lijstje vinden:

  • APN: mworld.be
  • Proxy: 212.065.063.143
  • Poort: 8080
  • MCC: 206
  • MNC: 10
  • Verfifcatietype: PAP
  • APN-type: default

en op switch.be:

Residentiële/particuliere abonnementen:
Toegangspunt/APN: mworld.be
Gebruikersnaam/username: <geen>
Paswoord/password: <geen>
*Proxy: 212.065.063.143
*Proxy poort: 8080

Zakelijke/Pro abonnementen:
Toegangspunt/APN: web.pro.be
Gebruikersnaam/username: <geen>
Paswoord/password: <geen>
*Proxy: 212.065.063.143
*Proxy poort: 8080

maar evengoed werkt geen van deze instellingen.

kan iemand eens in zijn settings kijken en een lijstje (of print-screens zoals ik heb bijgevoegd) opgeven van de exact ingevulde velden, aub?

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@JaCou  de instellingen die je laat zien zijn geheel juist. Dat wil zeggen dat mworld.be de juiste instellingen zijn maar de rest moet leeg zijn. proxy en dergelijke is niet ter sprake deze in te vullen dat gebeurd vanzelf. Je kan wel eens je toestel herstarten. APN is als volgt :

Naam : Orange Internet

APN: mworld.be

MCC : 206

MNC : 10

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@JaCou 

Volgende settings zijn bij mij ingevuld:

  • Naam; Orange internet
  • APN: mworld.be
  • MCC: 206
  • MNC: 10
  • Type toegangspunt: default,supl
  • APN Protocol: IPv4
  • APN in-uitschakelen op "ingeschakeld"
  • Drager: niet gespecificeerd
  • Operator Type mobiel virtueel netwerk: SPN
  • Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk: Orange B

Alle andere settings zijn "niet ingesteld".

Mijn foon is een Galasy S8 met Android 9

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes.

 

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
JaCou
Aspirant verkenner

Bedankt @Cdt24801 en @patrick2 jullie beide posts geven aan dat mijn settings sinds de zoveelste heropstart juist staan.

De gegevens settings van de APN zijn dus bij jullie beide juist.

 

ik ga eens min sim in een ander toestel steken.

Determineren of het probleem bij Orange ligt of bij mijn toestel.

patrick2
Wijze
Wijze

@JaCou  ik gebruik de twee Android en Apple maar dat is tenzijde. 

Als het niet lukt in je ander toestel ligt het aan je profiel. Dit kan enkel en alleen goed gezet worden bij de technische dienst. je kan altijd via Messenger of Twitter sturen. Daar kan je je vraag stellen en hoef je niet te wachten. Als het dan is opgelost dan nemen zij contact met je op via Messenger bericht of ze bellen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JaCou 

Gelet op het geringe tijdsverschil stond mijn vorige post er nog niet wanneer jij uw laatste post aan het voorbereiden was. Heb je dat even nagekeken?

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
JaCou
Aspirant verkenner

ja hoor, alles staat al tig keren "correct".

mijn print-screen was één van de ooit geprobeerde configuraties zoals ik ze gevonden had.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JaCou 

Dan rest mij enkel nog van met u mee te hopen dat het nu in orde komt. Veel succes in ieder geval!

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen