annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

onstabiel internet (flybox)

Topic gestart op: 13-12-23 21h14

Antwoorden: 3 antwoorden

pieterbomans
Aspirant verkenner

onstabiel internet (flybox)

OPGELOST

Sinds enkele weken is mijn internet via de flybox niet meer stabiel.  Met momenten gaat alles goed voor normaal gebruik, maar dan wordt het plots tergend traag. Bij het raadplegen van mijn verbruik zie ik dat het daar alvast niet aan ligt, nog meer dan de helft van het volume beschikbaar. Wat ik al geprobeerd heb:

  • de flybox resetten naar standaard instellingen.  Locatie is vlak bij het raam met een uitstekend 4G+ signaal.
  • computer aansluiten via de ethernet verbinding en zo de snelheid testen (Wifi ook volledig uitschakelen)

Het probleem doet zich voor zowel tijdens de dal -als de piekuren.  wanneer ik een ping test uitvoer krijg ik regelmatig timeouts of een response tijd die enorm lang is (meer dan 200ms).  Speedtests variëren van goede 20Mbps soms, maar andere keren dan met moeite 1 Mbps.  Het is vooral lastig om bij streaming media pauzes te hebben ondanks de lagere kwaliteit. Zijn er nog mensen die dit voor hebben? Zou het aan de flybox zelf liggen (aangekocht in 2022, model Alcatel HH71V1) of eerder bij Orange?  Soms werkt alles dagen aan een stuk naar behoren, andere dagen is het ergerlijk hoe vaak er ups en downs zijn.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @pieterbomans ,

Wat ik zou doen om uit te sluiten of het probleem bij Orange ligt of bij je Flybox:

Wanneer de snelheid vertraagd of bijna 0 is (1Mbps), ga naast je Flybox staan en doe een speedtest op de wifi van je Flybox om de snelheid van je Flybox te meten.
Schakel daarna je wifi uit en doe een Speedtest op dezelfde locatie als je Flybox. Indien je snelheid via GSM een pak hoger ligt dan ligt het aan je Flybox. Is de snelheid hetzelfde of bijna hetzelfde, dan zal het aan het Orange netwerk liggen.
Mijn ervaringen met Flyboxen is dat ze regelmatig eens een reboot kunnen gebruiken. Ik dacht zelfs dat je dit kun instellen in je Flybox om bvb dagelijks ('s nachts) eens opnieuw op te starten.


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
digiboy40
Leidende verkenner

Wordt ook tijd dat ze de data eens verhogen en afschaffen piek en daluren. Bij anders providers is daar ook geen onderscheid! (vb bij BASE: 200 GB/maand, zonder piek en daluren!)

Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @pieterbomans ,

Wat ik zou doen om uit te sluiten of het probleem bij Orange ligt of bij je Flybox:

Wanneer de snelheid vertraagd of bijna 0 is (1Mbps), ga naast je Flybox staan en doe een speedtest op de wifi van je Flybox om de snelheid van je Flybox te meten.
Schakel daarna je wifi uit en doe een Speedtest op dezelfde locatie als je Flybox. Indien je snelheid via GSM een pak hoger ligt dan ligt het aan je Flybox. Is de snelheid hetzelfde of bijna hetzelfde, dan zal het aan het Orange netwerk liggen.
Mijn ervaringen met Flyboxen is dat ze regelmatig eens een reboot kunnen gebruiken. Ik dacht zelfs dat je dit kun instellen in je Flybox om bvb dagelijks ('s nachts) eens opnieuw op te starten.


pieterbomans
Aspirant verkenner

Dag Pletse

de flybox herstarten helpt om de snelheid weer even terug te krijgen, de optie om deze automatisch elke nacht te laten herstarten is er helaas niet.  Ik heb ook een externe router aangesloten om de ingebouwde wifi te vervangen en nu lijkt het precies ook stabieler.  Waarschijnlijk niet de beste firmware bij zo een flybox maar niets aan te doen :-). 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen