Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 13-12-23 21h14
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Sinds enkele weken is mijn internet via de flybox niet meer stabiel. Met momenten gaat alles goed voor normaal gebruik, maar dan wordt het plots tergend traag. Bij het raadplegen van mijn verbruik zie ik dat het daar alvast niet aan ligt, nog meer dan de helft van het volume beschikbaar. Wat ik al geprobeerd heb:
Het probleem doet zich voor zowel tijdens de dal -als de piekuren. wanneer ik een ping test uitvoer krijg ik regelmatig timeouts of een response tijd die enorm lang is (meer dan 200ms). Speedtests variëren van goede 20Mbps soms, maar andere keren dan met moeite 1 Mbps. Het is vooral lastig om bij streaming media pauzes te hebben ondanks de lagere kwaliteit. Zijn er nog mensen die dit voor hebben? Zou het aan de flybox zelf liggen (aangekocht in 2022, model Alcatel HH71V1) of eerder bij Orange? Soms werkt alles dagen aan een stuk naar behoren, andere dagen is het ergerlijk hoe vaak er ups en downs zijn.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hey @pieterbomans ,
Wat ik zou doen om uit te sluiten of het probleem bij Orange ligt of bij je Flybox:
Wanneer de snelheid vertraagd of bijna 0 is (1Mbps), ga naast je Flybox staan en doe een speedtest op de wifi van je Flybox om de snelheid van je Flybox te meten.
Schakel daarna je wifi uit en doe een Speedtest op dezelfde locatie als je Flybox. Indien je snelheid via GSM een pak hoger ligt dan ligt het aan je Flybox. Is de snelheid hetzelfde of bijna hetzelfde, dan zal het aan het Orange netwerk liggen.
Mijn ervaringen met Flyboxen is dat ze regelmatig eens een reboot kunnen gebruiken. Ik dacht zelfs dat je dit kun instellen in je Flybox om bvb dagelijks ('s nachts) eens opnieuw op te starten.
Hey Pieter ik heb hetzelfde probleem, bij mij is dit ook vanaf november 2023! soms werkt het gewoon, soms zeeeer slecht. Zoals je zegt dan werkt het casten 5min en dan stopt het beeld en is het hopen hij vanzelf terug start en dat je de casting app en je serie of film niet terug moet opstarten en zoeken waar je zat....
Ik heb ook een google nest en deze zit op dat moment ook zonder internet.
Mijn 4g internet netwerk van mijn gsm valt gelijktijdig weg als dat van de flybox.
Al kan je wel beter op je gsm kijken met 4g dan via de flybox. Want deze komt er sneller door blijkbaar.
Verschillende keren voor gebeld, nooit een oplossing gekregen.
Best gewoon overschakelen naar mobile vikings. Dat lijkt me de enige oplossing
Inderdaad exact wat ik uiteindelijk gedaan heb 🙂
Wordt ook tijd dat ze de data eens verhogen en afschaffen piek en daluren. Bij anders providers is daar ook geen onderscheid! (vb bij BASE: 200 GB/maand, zonder piek en daluren!)
Hey @pieterbomans ,
Wat ik zou doen om uit te sluiten of het probleem bij Orange ligt of bij je Flybox:
Wanneer de snelheid vertraagd of bijna 0 is (1Mbps), ga naast je Flybox staan en doe een speedtest op de wifi van je Flybox om de snelheid van je Flybox te meten.
Schakel daarna je wifi uit en doe een Speedtest op dezelfde locatie als je Flybox. Indien je snelheid via GSM een pak hoger ligt dan ligt het aan je Flybox. Is de snelheid hetzelfde of bijna hetzelfde, dan zal het aan het Orange netwerk liggen.
Mijn ervaringen met Flyboxen is dat ze regelmatig eens een reboot kunnen gebruiken. Ik dacht zelfs dat je dit kun instellen in je Flybox om bvb dagelijks ('s nachts) eens opnieuw op te starten.