annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

4g totaal niet geschikt voor thuiswerken

Topic gestart op: 18-05-20 10h29

Antwoorden: 17 antwoorden

JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

4g totaal niet geschikt voor thuiswerken

Thuiswerken via 4g is een drama. Hier pas zie je hoe snel draadloos internet aan zijn limiet zit. Ik moet inloggen op de servers bij ons op het werk en tegelijkertijd komen er telefoontjes binnen of moet ik zelf bellen. Concreet: zoekopdrachten op een remote server in combinatie met telefoongesprekken is volledig uit den boze. De reactietijd van een zoekopdracht wordt door het telefoongesprek zodanig vertraagd dat de server constant foutmeldingen geeft. IT afdeling heeft het zodanig aangepast dat inkomende en uitgaande gesprekken afgeleid werden naar mijn gsm. En het probleem was opgelost. Nu heb ik ondertussen een nieuwe internet aansluiting via vdsl en heb orange aan de kant geschoven. Wat een verademing. Een bedrade internet aansluiting heeft helemaal geen moeite om telefoongesprekken en remote server zoekopdrachten tegelijkertijd af te handelen. 

Labels (1)
17 ANTWOORDEN 17
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Dat zie je verkeerd. Orange met flybox aan de kant geschoven ten voordele van vdsl. Alles loopt nu via vdsl, telefoon en query verzoeken en dat werkt perfect. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Ah, OK, ik stelde de vraag omdat ik niet wist hoe exact uw configuratie was. Wanneer je schreef dat je belde over 4G was mijn vermoeden dat het om VoLTE ging. Dat was dus niet correct dan ....

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Ik heb een easyinternet@home abo, dus 4g. Alles, ook telefonie, verliep via die aansluiting. Database query zonder telefoongesprek: geen probleem. Query en tegelijkertijd telefoneren: een regelrechte ramp, constant foutmeldingen van de server. Dat was de reden waarom IT telefoongesprekken heeft afgeleid naar mijn gsm om de 4g verbinding te ontlasten. 

Dit is iets wat klanten moeten weten zodat ze niet voor hetzelfde probleem komen te staan als ik. Er bestaat namelijk geen oplossing voor dit probleem op 4g niveau. Tenzij zoals in mijn geval de telefoongesprekken afleiden naar mijn gsm. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JackDaniels 

Ik ben niet alwetend en leer graag bij. Hoe werkt dat, bellen over 4G als het niet met VoLTE is?

Is dat een speciale VoIP telefoon dat je hebt? En hoe bel je nu over VDSL? Met hetzelfde toestel?

Draadloos of bedraad? Indien bedraad, telefoonkabel of UTP (RJ11 of RJ45)?

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

VoIP. Mijn internet verbinding, of dat nu 4g, ADSL, vdsl, kabel... is, doet tegelijkertijd dienst als telefoonlijn. Ik heb een voip account bij OVH sinds 15 jaar of meer. Ik heb geen vaste telefoonlijn, mijn Proximus telefoonnummer werd geporteerd. Dus mijn Belgische telefoonnummer zit bij een provider in Frankrijk. Achter de flybox hangt/hing mijn Fritzbox 6890 die dienst doet als voip centrale, de Fritzbox handelt alle gesprekken af. Ik kon het ook instellen in mijn flybox maar die wordt/werd uitsluitend als modem gebruikt. Al de rest (dhcp, voip,...) wordt afgehandeld door de Fritzbox. Ik heb dect telefoons, fritzfon C5. Je kan om het even welk dect of bedraad telefoontoestel gebruiken. Voor sommige modems moet je ook nog eens een ATA (analoge telefoon adapter) tussen schakelen, andere modems kun je de telefoon rechtstreeks op aansluiten, al dan niet draadloos. Je kan een gewone telefoon met gewone telefoonkabel gebruiken, je kan een IP telefoon aansluiten, een dect toestel... 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen