annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bijkomende router / bridge

Topic gestart op: 24-06-20 10h47

Antwoorden: 9 antwoorden

Maloney
Ervaren verkenner

Bijkomende router / bridge

OPGELOST

Hallo,

ik ben op zoek naar een goede 2de router / bridge om die van de bovenverdieping te vervangen.
Deze is een zeer oude router, en heeft zo toch zijn beperkingen.

Ik had de firmware van de huidige router aangepast om te kunnen inzetten als bridge.
Boven connecteerd iedereen draadloos, maar er komt wel een ethernet kabeltje toe op de router boven.
Op die manier heeft boven iedereen een goed ontvangst.

De router gebruiken als bridge was een beetje noodzaak in mijn Telenet tijdperk, aangezien de router zeker zelf geen IP-adressen mocht uitdelen. Deze IP's konden dan niet naar buiten (geblocked door de TN router).
De router boven staat bekabeld in het netwerk als 'switch' (dus niet op de wan poort).

Ik heb bij de overgang naar Orange dezelfde setup overgenomen (ik heb dus niets moeten veranderen) en dat is prima, maar ik zou boven meer controle willen over de bandbreedte.
De kids streamen en gamen, en ik moet ook nog kunnen werken van thuis uit (VPN).

Vandaar de vraag, welke routers komen hiervoor in aanmerking, en welke moet ik dus zeker vermijden?

Is er een betere manier om dit te doen, maar dan please geen MASH netwerken.

Ik weet van een collega dat die een 'Modem only' optie had bij TN, en zelf 2 routers had staan, om het probleem met de blocked IP's te voorkomen, maar dat is geen noodzaak voor mij (als het kan, ok, maar zoals het nu is is ook prima, ik ben zeker geen grootverbruiker).

Alvast bedankt voor de tips.

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@Maloney  je kan die op de WAN poort aansluiten geen probleem ook geen conflicten met de Orange modem / router. Ik heb alles via de switch lopen , dus een 16 poort switch , un-manged , niet nodig , die wel 1 GB aan snelheid aan kan. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@Maloney  ziet er goed uit ook de specs. Heb ook zo ene gehad de Tp-Link archer en dacht 7000 serie. Ik heb wel een tri band dus ik kan hogere snelheden aan op het 5 GHZ netwerk en die hebben twee netwerken. Maar je moet dan wel natuurlijk meerdere apparaten hebben die de 5 GHZ kunnen ondersteunen. Als je dat niet hebt dan is een dual band genoeg. Maar ik heb er bewust voor gekozen mijn apparaten zijn redelijk nieuw dus kunnen dat ondersteunen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Maloney
Ervaren verkenner

ok,

 

bedankt, dan weet ik weer wat doen 😉

Een ander vraagje, had je die router via de WAN poort of via de overige poorten van de interne switch aangesloten?

Of is er sinds de generatie van mijn routers geen nood maar om die op de interne switch te zetten ipv de wan poort? Ik bedoel, geeft dat nog steeds conflicten met de orange router?

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Maloney  je kan die op de WAN poort aansluiten geen probleem ook geen conflicten met de Orange modem / router. Ik heb alles via de switch lopen , dus een 16 poort switch , un-manged , niet nodig , die wel 1 GB aan snelheid aan kan. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Maloney
Ervaren verkenner

Hey Patrick,

ben toch een beetje teleurgesteld in die Archer AX6000.

In router mode heb ik geen toegang tot mijn file server of printer boven. Zelfs met vaste IP's en virtual servers lukt het niet echt voor de printer. Je kan ook maar 1 host op de DMZ zetten, wat toch te weinig is om aan die problemen te ontsnappen. Enfin, een heel gedoe om er dan iets te kunnen uithalen.

In access point mode ben ik meteen de Qos en Parental controls kwijt, ja zelfs het led lampje bovenaan kan je dan niet meer aansturen (niet dat dat kritisch is, maar lijkt me niet gelinked aan het netwerk ;-)).

Is misschien een goede router als je enkel een kabel modem hebt en dan alles met deze router kan doen, maar als 2de router achter een orange modem is dit toch maar een beetje ondermaats.

Ik zou hem in elk geval niet aanbevelen...

Groeten,

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Maloney  dat is jammer te lezen dat je er niet tevreden over bent. Kan zijn dat je er toch meer van verwachte en dan is dat jammer. Ja ik was van mijne tevreden heb ook nog een NAS server en dat werkte goed samen. Gewoon inloggen op de NAS er dergelijke was perfect. 

Misschien kan je hem wel ruilen voor een andere dat kan altijd je hebt toch veel dagen als die niet bevalt. Misschien kan je dan toch een andere halen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen