annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Deftige storing vast internet

Topic gestart op: 24-06-20 15h27

Antwoorden: 27 antwoorden

Gregory
Wijze
Wijze

Deftige storing vast internet

OPGELOST
Labels (1)
3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

Bedankt om het te delen met ons @Gregory 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Gregory
Wijze
Wijze

Och neen hoor @Josette , zo erg is het nu ook niet

Enne @patrick2 , internet is up and running again

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Josette
Wijze
Wijze

@Gregory  blij te lezen dat alles oké is.

Geniet ervan.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

27 ANTWOORDEN 27
Stoffel
Ervaren verkenner

Dag @Gregory

De DNS servers van Orange werken niet meer.  Als je inlogt op je modem (surfen naar http://192.168.1.1) kan je klikken op "Jouw Modem" en daarna op "Jouw lokaal netwerk". Onderaan staan DNS-instellingen. Schuiver op ON zetten en in de vakjes eronder naast Primaire DNS 1.1.1.1 tikken en Secundaire DNS 8.8.8.8.

Daarna op toepassen drukken en je PC of Mac herstarten of de wifi van smartphone uit en terug inschakelen.

Je zou dan internet moeten hebben.

Groetjes
Stoffel

0 pluimen
Severensm
Gewaardeerd verkenner

@Stoffel 

Ik ben hier ook al 3 dagen aan't sukkelen met het internet, continu privacy errors bij merendeels van de websites, via elk apparaat.
Ik had ook al gekeken om de DNS servers handmatig te wijzigen, maar zie nergens de mogelijkheid bij de Compal modem...

0 pluimen
Stoffel
Ervaren verkenner

Dag @Severensm 

heb de handleiding van die modem eens bekeken maar kan je jammer genoeg niet verder helpen. Er staat nergens in beschreven hoe je DNS kan instellen.

Je kan wel proberen om op je PC, laptop of tablet de DNS servers in te stellen via de netwerkinstellingen.

Ik denk echter dat die privacy errors van iets anders komen. Heb je recent software geïnstalleerd of maak je verbinding via een (publieke) hotspot?

Groetjes
Stoffel

0 pluimen
Severensm
Gewaardeerd verkenner

Het probleem was er vlak na de korte uitval van het internet. 

Dit ook op alle apparaten dat met het netwerk verbonden zijn, mijn PC, smartphone, de VR bril. Allemaal krijgen ze heel beperkt internet. En bij veel sites vergezeld van die privacy errors.

FB, YouTube, Vimeo, etc, allemaal privacy errors. De site van Telenet geeft dan weer een melding van Cisco umbrella, dat de site geblokkeerd is door de netwerk administrator.

Ik vind het allemaal heel vreemd.

Het lijkt me ook niet direct aan software op de pc te kunnen liggen, gezien elk apparaat dit probleem heeft op mijn netwerk?

Op de pc kan ik ook geen statisch IP en manuele DNS behouden, dan is er geen internet en wil de Windows probleemoplossing DHCP terug aanzetten. Dit zorgt dan weer terug voor hetzelfde probleem.

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen