annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Topic gestart op: 24-03-20 11h59

Antwoorden: 15 antwoorden

Aaron90
Gewaardeerd verkenner

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Heb enige tijd geleden in onze nieuwbouwwoning een Femtocell gekregen na de installatie van Orange, wegens slechte 4G verbinding binnenshuis (GLV). Nu is het echter zo dat ik m'n GSM (zo goed als?) nooit zie overschakelen naar het 3G netwerk van de femtocell. Deze verkiest steeds het zwakke (1 streepje) 4G-signaal. 
De Femtocell hangt bij de modem in de garage. 3 lichtjes branden constant. 

GSM is Samsung Galaxy A3 2017. 

Valt hier iets aan te doen? Of is de Femtocell dan toch overbodig? 

Labels (1)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  ik heb ook VoWifi Stefaan maar toch gebruik ik de Femtocell. Die sterker op het signaal en als mijn wifi wegvalt is mijn connectie zeker niet te maken in huis. Dankzij de Femtocell wel en ben blij met dat ding dus ik blijf die gebruiken ondanks VoWifi. Heb nu volledig bereik ervan . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Aaron90 

Tussen haakjes, je wordt niet gebeld op 4G, dat is voor data. Tenzij je VoLTE actief hebt staan.

Het telefoon vox signaal en 4G zijn twee aparte dingen. De FemToCell straalt het vox signaal heel goed uit maar voor data slechts 3G.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Aaron90 

Hetgeen @patrick2 hierboven aangehaald heeft is correct. Geef uw foon de tijd om te connecteren met de FemToCell. Het feit dat uw foon "4G" aangeeft is een bewijs dat hij niet verbonden was met de FemToCell, want in dat geval is het een "H" die ge ziet staan, hetgeen 3G is.

Wanneer de FemToCell in de buurt is en de verbinding is verwezenlijkt heb je op uw foon alle streepjes en "H" als dataverbinding.

Bovendien, de FemToCell heeft ook even de tijd nodig om actief te worden nadat hij verplaatst of heropgestart werd. Waren alle lichtjes mooi continu aan het branden?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Aaron90
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Ok, ik wacht nog even af. 🙂 

@Cdt24801 Op m'n gsm staat inderdaad een icoontje VO))LTE.
Nooit goed begrepen wat dat wou zeggen eigenlijk. 

Moet ik dan iets wijzigen op m'n GSM zelf? 

Bedankt voor jullie tijd !

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Aaron90  schreef:

@patrick2 Ok, ik wacht nog even af. 🙂 

@Cdt24801 Op m'n gsm staat inderdaad een icoontje VO))LTE.
Nooit goed begrepen wat dat wou zeggen eigenlijk. 

Moet ik dan iets wijzigen op m'n GSM zelf? 

Bedankt voor jullie tijd !


Indien VoLTE weergegeven wordt betekent dit dat uw vox signaal weergegeven wordt via de 4G. hetgeen ook een bewijs is dat je niet met de FemToCell verbonden bent.

Je mag ook VoLTE niet verwarren met VoWiFi. Beiden hebben hetzelfde effect, maar bij de ene wordt uw vox doorgegeven via 4G en bij de andere wordt uw vox doorgegeven via WiFi.

Uw VoLTE staat dus actief. VoWiFi moet apart aangezet worden in uw settings. Dat staat misschien niet aan bij u. Want als ik thuis ben (heb ook een Galaxy) primeert VoWiFi op VoLTE.

Even terugkomen op iets anders: wanneer je verbonden bent met de FemToCell zul je dus ook geen "4G" meer zien staan, dat gaat "H" zijn. Dat is eveneens een check die je kan doen. En zoals reeds gezegd: geef het systeem de tijd. Het kan even duren alvorens uw foon zich connecteert.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen