annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Topic gestart op: 24-03-20 11h59

Antwoorden: 15 antwoorden

Aaron90
Gewaardeerd verkenner

Femtocell - gsm verkiest slechte 4G-verbinding

Heb enige tijd geleden in onze nieuwbouwwoning een Femtocell gekregen na de installatie van Orange, wegens slechte 4G verbinding binnenshuis (GLV). Nu is het echter zo dat ik m'n GSM (zo goed als?) nooit zie overschakelen naar het 3G netwerk van de femtocell. Deze verkiest steeds het zwakke (1 streepje) 4G-signaal. 
De Femtocell hangt bij de modem in de garage. 3 lichtjes branden constant. 

GSM is Samsung Galaxy A3 2017. 

Valt hier iets aan te doen? Of is de Femtocell dan toch overbodig? 

Labels (1)
0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Aaron90 

Misschien nog één ding. Ik heb dus VoLTE en VoWiFi beide permanent op "aan" staan. De FemToCell staat ook permanent aan.

Wanneer je gewoon thuis bent en je hebt goede WiFi zal VoWiFi primeren op de FemToCell. Op mijn Galaxy is dat toch het geval.

Ik heb de FemToCell nog steeds in huis omdat niet alle huisgenoten een foon hebben die VoWiFi compatibel is; En ook de reserve foon, een oude, klassieke GSM, heeft anders geen signaal binnen. Werkt wel enkel voor Orange sim kaarten, daar moet je bij huisgenoten ook op letten. En max vier connecties tegelijkertijd.

Moest het om mij alleen gaan heb ik de FemToCell dus niet meer nodig sedert ik een foon heb die VoWiFi en VoLTE compatibel is. Zolang de WiFi thuis goed werkt tenminste.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Aaron90 

Misschien nog een klein detail, dat belangrijk zou kunnen zijn: VoWiFi en VoLTE werken dus via het internet en zijn digitale gesprekken, maar worden beide niet van uw databundel afgetrokken. Zij worden als klassieke verbindingen beschouwd en worden aan uw beltegoed aangerekend, in minuten  dus.

Ook uw verbindingen via FemToCell worden klassiek aan uw beltegoed aangerekend.

Dit in tegenstelling tot andere vormen van digitaal bellen zoals Skype, Messenger, WhatsApp, ... die worden wel degelijk aan uw data bundel aangerekend, in bytes, kilobytes of megabytes, naargelang de duur van het gesprek.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Aaron90  VoLTe is niks anders dan bellen over het internet. Dit kost je niks extra hoor enkel dat je belt over 4G als je buiten bent. Dit omdat Orange je dan een heel goede verbinding kan aanbieden en niet zoals vroeger dat je in een veld moest gaan staan voor perfect ontvangst te hebben. Het is er voor bedoeld dat je nu echt overal kan bellen zelfs in de kleinste hoekjes maar dan moet er wel deftig 4G signaal zijn.Dus onderweg of de camping of noem maar op. De gewone zendmasten zullen je ook blijven ondersteunen maar die hebben 3G net zoals de FemTocell daar is niks mee maar dat is de oude manier van toen het 2G signaal er nog was enkel is het nu 3G. De toekomst gaat naar 5G maar dat is weer een ander verhaal. Dan krijgen we hopelijk nog meer dekking overal.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Aaron90
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 @Cdt24801 

Lijkt niet te werken. De femtocell is opnieuw opgestart in de woonkamer en toevallig werd ik daarnet gebeld, terwijl gsm zo goed als naast de femtocell lag. Heb ondertussen dus gekeken via welk netwerk de verbinding liep, en dit was nog steeds 4G? Positief is dat ik dus wel nog (net) genoeg ontvangst had via 4G om de oproep te ontvangen, maar de Femtocell heeft hier dan vermoedelijk weinig nut? 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Aaron90  geef het wel even de kans dat het kan werken en uw gsm ook de signalen kan waarnemen. Als ik hier een update krijg op de femtocell dan gaat die opnieuw opstarten maar na de herstart duurt dat ook even voor ik weer vol bereik heb. Dus laat die vandaag daar even staan en zie het resultaat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen