annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell lampje actief brandt niet tijdens bellen

Topic gestart op: 08-01-19 06h28

Antwoorden: 10 antwoorden

Eric3
Gewaardeerd verkenner

Femtocell lampje actief brandt niet tijdens bellen

OPGELOST

Beste Allen,

 

Ik heb een Femtocell ontvangen en geinstalleerd , en er branden 3 lampjes zoals het hoort 

Maar  wanneer ik bel brandt het 4é lampje "actief" niet mijn ontvangst is 1 of 2 blokjes , dat is evenveel dan zonder femtocell, ik gebruik een herlaadkaart van Orange 

De andere Gsm die ik gebruik belt Automatisch via Wifi , deze heeft een Koala abm dus die gebruikt de femtocell niet 

Weet iemand raad

Eric

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Eric3

Je hebt een Samsung Galaxy S7, dit toestel ondersteunt uiteraard 3G maar ook VoLTE (bellen over 4G).
Een toestel via 4G verbonden en met VoLTE ingeschakeld gaat voor een gesprek niet op 3G terugvallen, zelfs niet als de 4G ontvangst zeer slecht is.
Controleer of VoLTE ingeschakeld is en probeer in dat geval eens te bellen met VoLTE uitgeschakeld.

VoWiFi is een betere optie en zoals @Cdt24801 al aangaf is je toestel compatibel, je moet wel een abonnement hebben (geen prepaid), de laatste updates en (waarschijnlijk in orde) de juiste firmware.
Met VoWiFi kan je naadloos tussen WiFi en 4G (met VoLTE ingeschakeld) roamen.
Het bereik van de Femtocell is beperkt (+-15 meter) en bovendien kan je enkel van 3G Femtocell naar 3G buiten roamen, niet andersom.

Als VoWiFi actief is verschijnt er een extra icoon naast het WiFi icoon.

https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi#activeren

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

Hallo @Eric3

Je hebt een Samsung Galaxy S7, dit toestel ondersteunt uiteraard 3G maar ook VoLTE (bellen over 4G).
Een toestel via 4G verbonden en met VoLTE ingeschakeld gaat voor een gesprek niet op 3G terugvallen, zelfs niet als de 4G ontvangst zeer slecht is.
Controleer of VoLTE ingeschakeld is en probeer in dat geval eens te bellen met VoLTE uitgeschakeld.

... knip ...


Een toestel dat 4G compatibel is gaat niet halsstarrig 4G blijven connecteren als de 4G zeer slecht is maar downgraden. Automatisch zal VoLTE op dat moment niet meer functioneren. Tussen haakjes, ook voor VoLTE moet je een abo hebben, zal niet werken met een prepaid.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
patrick2
Wijze
Wijze

@Eric3 is uw toestel wel 3G compatibel ? Dat is een vereiste blijkbaar als ik kijk op de site van Orange. Heb zelf niet zo een ding dus kan moeilijk zeggen waar er echt op gelet zou moeten worden. Onze ervaren triber @Cdt24801 gaat waarschijnlijk iets meer kunnen zeggen hierover aangezien hij deze wel in gebruik heeft. Wat ik wel kan zeggen is dat u natuurlijk wel bij de femtocell zelf in de buurt moet zijn om goed te kunnen bellen. U kan deze niet in de living plaatsen en vervolgens boven gaan bellen want het bereik ervan gaat natuurlijk niet heel groot zijn dat het uw hele huis voorziet van perfecte dekking. Of eens proberen deze eensopnieuw in te stellen en opnieuw met de gsm te laten verbinden? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Eric3
Gewaardeerd verkenner

Toestel is een samsung S7 met 4G en te femtocell staat in dezelfde ruimte op +/- 4meter

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Eric3 en als u de femtocell opnieuw instelt is dat dan een mogelijkheid misschien ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Eric3

Net even getest ..

Mijn femtocell werkt probleemloos. Drie lampjes (LED eigenlijk, maar dat is mierenneuken) branden permanent, als ik een verbinding maak gaat het vierde (het tweede witte onderaan, moest de femtocell oppakken om dat na te kijken) ook branden.

Ik heb alle streepjes op zowel mijn smartfoon met abo als op mijn reservefoon (oude klassieke gsm) met prepaid kaart. Beide foons getest, beide werken perfect.

Om een femtocel te krijgen moest je wel een abo hebben. Ik heb hier op het forum wel gezegd dat dit geen technische reden maar een politieke reden is omdat mijn prepaid reserve foon er evengoed op werkt. Maar blijkbaar gebruik jij enkel een prepaid foon want de andere met abo gebruikt VoWiFi. ...

Maar dat is de reden niet denk ik. Ik denk eerder dat uw foon geen connectie maakt met de femtocell. Heb je hem al eens gewoon afgezet en opnieuw opgestart terwijl je in de buurt van de femtocell bent? Ik heb ook al voorgehad dat als ik thuis kwam van weggeweest dat ik geen connectie meer had met de Femtocell. Even aan en uit (de foon dus wel te verstaan) en het was gefikst.

Vergeet ook niet dat er maximaal vier connecties tegelijkertijd kunnen werken. Die zijn wel niet fix, dat kunnen om het even welke foons zijn, zolang het maar een Orange kaart is dat erin steekt. Als mijn dochter langskomt duurt het soms wel een halfuurtje eer ze verbinding krijgt met de femtocell. Op voorwaarde dat de zoon niet thuis is, want dan zijn er vier connecties actief (ikzelf, mijn madam, de zoon en de reservefoon)

Ik ga er ook van uit dat je uw femtocell van Orange België hebt gekregen.. De Franse versie werkt namelijk anders. Daar zijn 8 connecties mogelijk, maar je moet die registreren in uw klantenzone.

Samengevat: herstart uw foon eens ...

Veel succes Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Eric3
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor het antwoord , ga ik straks thuis proberen

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen