annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell storing ?

Topic gestart op: 07-12-18 19h18

Antwoorden: 14 antwoorden

Jerre
Gewaardeerde genezer

Femtocell storing ?

OPGELOST

Ik merk dat de Femtocell hier niet meer werkt, er is wel een VPN verbinding met Orange en er gaat data door maar er is geen 3G netwerk.

Herstarten helpt niet, aan de zijkant knippert de witte LED, de oranje LED is continu aan en aan de onderkant aan het bolletje is de LED continu oranje.

Voor ik naar 5000 bel, is er een storing ?

 

 

 

 

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Jerre
Gewaardeerde genezer

Het was dus nog niet opgelost, een aantal uur later was de verbinding weer weg.

Het lag aan de laatste update van m'n eigen router, na een downgrade was het weer in orde.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

herwig
Gewaardeerd verkenner

Finaal lag mijn probleem aan de verbinding tussen de femtocell en de router, waar het signaal verbroken was door een netwerkkabel, die om één of andere reden minder goed verbonden was. Daarna bleek advies 2 ook een schot in de roos, nl een reset. Hoe dan ook een pluim op de hoed van de communityleiders, die mij vlot, en snel tijdens het weekend in volle bouwverlof doorheen het probleem geloodsd hebben

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14
herwig
Gewaardeerd verkenner

Heb probleem met femtocell: orange lichtje brandt continu, maar wit lichtje aan de voorzijde blijft onophoudelijk knipperen. Kan er iets aan de hand zijn met de orange router waar één van de groene lichtjes van de grijze aansluiting niet oplicht. Heb al een paar maal de femotocell heropgestart maar dat helpt niet

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Het lijkt erop dat de netwerk aansluiting tussen de router en de Femtocell niet meer werkt. Beiden eens herstarten zou ik zeggen (stroom erafhalen, 30 seconden wachten en terug insteken). Eerst de modem, kijken wanneer je terug internet hebt en dan pas je Femtocell. Indien nog steeds niet OK, steek de grijze kabel eens in een van de andere poortjes op de router (zouden er 4 moeten zijn).

0 pluimen
herwig
Gewaardeerd verkenner

Bedankt. Ondertussen de router heropgestart en alle grijze aansluitingen lichten groen op. Het wit licht op de femtocell knippert niet langer, maar er knippert  nu een oranje lichtje naast het witte lichtje aan de voorzijde. De gsm dekking is nog steeds ondermaats binnen het appartement. Moet ik een actie ondernemen op de femtocell , bv resetten, om het oranje lichtje aan de praat te krijgen en bv continu te laten branden ipv te knipperen

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@herwig 

Ik herinner me net dat ik dat pinkend oranje lichtje ook eens gehad heb. Ik heb toen gewoon de stroom even van de FemTo afgehaald en dan terug heropgestart. Daarmee was het probleem opgelost.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen