annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell werkt niet naar behoren?

Topic gestart op: 22-01-19 20h45

Antwoorden: 22 antwoorden

WG5000
Gewaardeerd verkenner

Femtocell werkt niet naar behoren?

Goeiedag,

Op mijn werk hebben we al geruime tijd problemen met de gsm-ontvangst. Telefoongesprekken verlopen soms moeilijk (of quasi onmogelijk) en er moet bijvoorbeeld vaak naar buiten worden gegaan om beter te kunnen bellen. Bizar genoeg staat er wel een network extender.

Nu heb ik vandaag opgemerkt dat zelfs wanneer je een telefoon op 20cm van de network extender legt er toch maar 2 van de 4 streepjes ontvangst aangegeven wordt. Verder of dichter lijkt geen verschil te maken. Daarnaast viel me ook op dat iedereen 4G heeft, terwijl ik dacht dat de femto van Orange enkel 3G ondersteunt?

Mijn vraag: Zou het kunnen dat onze iPhones op het werk verkiezen om te verbinden met een mast (omwille van het feit dat die 4G aanbiedt) en dus de femto links laat liggen? Zoja wat zou de oplossing dan kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de info!

 

Mvg,

 

Willem

Ter info: er zijn op een doordeweekse dag een 20-tal mensen aanwezig en iedereen heeft een iPhone.

Labels (1)
0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
patrick2
Wijze
Wijze

@WG5000 heb voor privé gebruik ook een femtocell voor mijn ontvangst te verbeteren. Heb mijn gsm op automatisch 4G staan en dan heb ik ook niet alle streepjes bereik. Uit een test heb ik dus de gsm op auto 3G gezet en heb alle streepjes bereik. Dus het toestel neemt automatisch het sterkste signaal en dat is dus 4G heb ik ondervonden. Of zet u de gsm op 3G voor te bellen dan is er voor de mobiele data geen 4G of zet u deze op 3G voor de twee te gebruiken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
WG5000
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor uw reply, maar ik denk dat met de huidige iOS versie ik enkel mobiele data kan aan of uitleggen. Kiezen voor 3G ipv 4G is denk ik niet mogelijk met een iPhone op dit moment, denk ik althans?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@WG5000 als u gaat naar instellingen ---> mobiele netwerken -----> gesprekken en data ----> kan u de 3G kiezen. 

Zoals eerder genoemd heb ik deze test dus gedaan en als ik effectief kies voor 3G heb ik alle streepjes bereik. Dus de 4G connectie valt buiten de roos en de gsm pakt het sterkste signaal over en dat is de 4G .

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
WG5000
Gewaardeerd verkenner

@patrick2 Heel erg bedankt voor uw antwoord! Blijkt inderdaad dat wanneer ik 4G uitleg (Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Schakel 4G in -> Uit) de iPhone terugschakelt op 3G en dat ik alle streepjes heb. We zijn dus al zover!

Los van het feit dat ik het shockerend vindt dat Orange hier zo'n toestel gezet heeft (weet niet of we ervoor betalen) maar het de gedurende 2 jaren niet naar behoren werkte vind ik dit echter wel een matige oplossing op lange termijn. We kunnen niet vragen aan iedereen om ganser dagen handmatig een instelling te veranderen als ze op bureau komen.

Zouden er femtocellen bestaan (of op de markt komen in de toekomst) die wel 4G ondersteunen?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen