annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Femtocell werkt niet naar behoren?

Topic gestart op: 22-01-19 20h45

Antwoorden: 22 antwoorden

WG5000
Gewaardeerd verkenner

Femtocell werkt niet naar behoren?

Goeiedag,

Op mijn werk hebben we al geruime tijd problemen met de gsm-ontvangst. Telefoongesprekken verlopen soms moeilijk (of quasi onmogelijk) en er moet bijvoorbeeld vaak naar buiten worden gegaan om beter te kunnen bellen. Bizar genoeg staat er wel een network extender.

Nu heb ik vandaag opgemerkt dat zelfs wanneer je een telefoon op 20cm van de network extender legt er toch maar 2 van de 4 streepjes ontvangst aangegeven wordt. Verder of dichter lijkt geen verschil te maken. Daarnaast viel me ook op dat iedereen 4G heeft, terwijl ik dacht dat de femto van Orange enkel 3G ondersteunt?

Mijn vraag: Zou het kunnen dat onze iPhones op het werk verkiezen om te verbinden met een mast (omwille van het feit dat die 4G aanbiedt) en dus de femto links laat liggen? Zoja wat zou de oplossing dan kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de info!

 

Mvg,

 

Willem

Ter info: er zijn op een doordeweekse dag een 20-tal mensen aanwezig en iedereen heeft een iPhone.

Labels (1)
0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
WG5000
Gewaardeerd verkenner

Goeiedag,

De 3G network extender (wat ik veronderstel een femtocell is) is van orange. De gsm-abonnementen zijn weldegelijk ook van Orange.

Het toestel is wel degelijk door Orange geplaatst. Is ook niet verhuisd geweest. Foto in bijlage.

Ik weet niet of er speciale femtocellen bestaan voor bedrijven? Maar indien hij inderdaad maar 4 connecties zou ondersteunen is dat wel wat pover. Betekent dat trouwens 4 connecties of 4 telefoongesprekken?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@WG5000

Misschien een domme vraag, maar ik denk er net aan: jullie hebbn toch allemaal een abonnement of minstens een prepaid van Orange? Indien niet zal een FemToCell van Orange ook niet werken hé ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@WG5000

Nog een andere vraag: jullie hebben allemaal een IPhone zeg je. Is VoWiFi dan geen optie voor jullie? Ik ga er toch van uit dat jullie, een bedrijf zijnde, in jullie lokalen over WiFi beschikken. Of vergis ik mij?

Wanneer jullie een Orange simkaart hebben en minstens IOS 11.3, zijn volgende toestellen compatibel:

  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6
  • iPhone SE
  • iPhone 5s (niet compatibel met VoLTE)

En zelfs zonder WIFi, vermits je zegt dat iedereen wel 4G heeft, dan is VoLTE ook een optie, behalve de 5S zoals je in de lijst kan zien. VoLTE is bellen over het 4G data netwerk met een gewone foon.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
WG5000
Gewaardeerd verkenner

VoWifi of VoLTE is mogelijks een oplossing. Maar ik zou het liever gewoon simpel houden eigenlijk.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@WG5000  schreef:

VoWifi of VoLTE is mogelijks een oplossing. Maar ik zou het liever gewoon simpel houden eigenlijk.


Het klinkt misschien raar maar VoWiFi en VoLTE, als uw toestel dat ondersteunt, is eigenlijk het simpelste. Niet alleen werkt het overal en altijd zonder dat ge iets moet doen, het gaat ook automatisch over van de ene modus naar de andere, ook tijdens een gesprek.

Dat  gaat dus ook werken als ge eens ergens op een andere locatie zijt waar weinig bereik is. En het kost ook niks.

De FemToCell (waarvan er dus blijkbaar wel degelijk een versie voor bedrijven is) is een goede oplossing voor plaatselijk gebruik en vooral wanneer je niet over toestellen beschikt die VoWiFi en VoLTE compatibel zijn. Is dat laatste WEL het geval, is dat de beste keuze.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen