annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox

Topic gestart op: 17-11-20 15h05

Antwoorden: 10 antwoorden

Kurtvdg
Aspirant verkenner

Flybox

Ik heb al een tijdje een Flybox en ik merk dat de ontvangst goed is, maar de snelheid is traag (tussen 0.5 en 7 Mbs). Ik heb al naar de technische dienst gebeld en zij hebben vastgesteld dat ik op de rand van het bereik van de zendmast woon.

Nu heb ik eens een testje gedaan met een Scarlet sim kaart en dan haal ik hier vlot 50 Mbs.

Ik vermoed dat er hier een Proximus mast staat dichter bij mijn huis.

Blijkbaar gaan Orange en Proximus hun mobiele netwerkinfrastructuur samen beheren. Is hier al meer over geweten wanneer dat gaat gebeuren en houd dit dan ook in dat we signaal van een Proximus mast kunnen ontvangen?

Ik heb hierover al eens gebeld naar de technische dienst en kreeg een Nederlandse aan de lijn die mij doodleuk zei dat het signaal van een Tele2 mast kwam... Ik ga er maar vanuit dat ze niet begreep waarvoor ik belde.

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Kurtvdg
Aspirant verkenner

Heb ik juist geprobeerd. Dan heb ik helemaal geen verbinding meer...

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Kurtvdg  schreef:

Heb ik juist geprobeerd. Dan heb ik helemaal geen verbinding meer...


Jammer .  bezie je 4G dekking even hier http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl

En je kunt evt tadaam ook eens bezien - kost wel 40 EUR/maand

 

0 pluimen
Kurtvdg
Aspirant verkenner

@Gregory Die link heb ik in het begin getest voor ik overging tot de aanschaf van de Flybox en volgens die link zou ik tussen de 60 en 90Mbs kunnen halen. De praktijk is dat ik er maar tussen de 0.5 en 7Mbs uithaal.

Voor mij zou het een oplossing zijn als ik op die Proximus mast kan komen. Maar ja, dat gaat blijkbaar niet.

Ik had een paar jaar geleden een King abonnemant van Telenet en die ontvangst is hier ook triestig. Tadaam is in mijn ogen ook geen optie.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kun je geen vast internet nemen, @Kurtvdg ?

0 pluimen
Kurtvdg
Aspirant verkenner

Dat heb ik ook gehad van Telenet. Dat was onstabiel en slechte wifi.

Ik heb oa. ook voor die Flybox gekozen omdat mijn ouders geen internet hebben en dat ik dan het toestel mee naar hen kon nemen om hen verder te helpen.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen