annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gegijzeld door Orange als nieuwe klant

Topic gestart op: 04-07-20 12h36

Antwoorden: 12 antwoorden

Bert_Maes
Gewaardeerd verkenner

Gegijzeld door Orange als nieuwe klant

Sinds 6 juni aan het overstappen naar Orange voor mijn GSM abonnement (overstap van Mobile vikings abbo naar Orange) en de 2 abonnementen van de kinderen (die al een Orange prepaid kaart hadden).  Die van de kinderen zijn direct geactiveerd, ik wacht nog steeds op een activatie.  Bij automatische activatie was er iets misgelopen, waardoor er een manuele tussenkomst van de IT dienst of zo nodig was.

Al een paar keer telefonisch contact gehad (als je uiteindelijk na een half uur binnen geraakt), maar daar kunnen ze niet anders zeggen dan dat ik moet wachten.

Vorige week vrijdag naar de Orange winkel in Mortsel geweest, vriendelijke man die ook geprobeerd heeft contact op te nemen met technische dienst, met de belofte dat het binnen de 5 dagen opgelost zou zijn... nog steeds niet dus.  

Netwerk op GSM is nog steeds mijn oude, heb nog geen bevestiging op SMS gekregen, maar wel al melding van een aantal mensen dat ik telefonisch niet bereikbaar ben.  Kan zelf nog bellen en SMS-en via MV.

Na meer dan vier weken is mijn geduld echt op... alle respect voor de medewerkers van de klantendienst, die doen wat ze kunnen, maar kennelijk krijgt Orange hun problemen niet onder controle.  Ik denk dat het tijd wordt voor een formele klacht.  

 

 

Labels (1)
12 ANTWOORDEN 12
Bert_Maes
Gewaardeerd verkenner

Dat het iets langer kan duren dan normaal dat snap ik, maar ondertussen spreken we over vijf weken.  Denk dat ik formeel een klacht ga indienen bij het BIPT en een vergoeding ga vragen voor iedere dag dat de overstap niet gelukt is.  Telefonisch is de klantendienst totaal onbereikbaar (verbinding wordt gewoon verbroken na een tiental minuten), en op twitter of Messenger komt er geen enkele reactie op berichten.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Bert_Maes  Het is niet fijn als ik het zo allemaal lees en je hebt toch bepaalde acties ondernomen. Nu is het natuurlijk ook niet zeker of dit probleem enkel bij Orange ligt want het kan ook aan Mobile Vikings liggen. Een nummer overdracht gebeurd met een klantnummer en het probleem bij Mobile Vikings is dat je niet echt een klantnummer hebt. Hier is trouwens al een eerder topic over geweest. Daardoor kan wel alles betreft een overdracht erg vertraagd worden. Maar zoals gezegd ze zijn er mee bezig en hopelijk is het snel opgelost 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bert_Maes
Gewaardeerd verkenner

enige vertraging kan ik mee leven, maar we zijn drie maanden verder en het probleem is nog steeds niet opgelost.  Heb al fortuinen uitgegeven aan de wachtrij bij de telefonische klantendienst (ik kan immers niet gratis bellen omdat mijn orange simkaart niet werkt en moet dus het betalende nummer bellen), maar als je dan eindelijk na meer dan een half uur aan de lijn te hangen iemand aan de telefoon krijgt dan kan die niets doen behalve beloven dat men mij gaat terugbellen - wat uiteraard niet gebeurt...

Nog mensen bij wie het zo lang duurt, en die een oplossing gevonden hebben ?  Ik vrees dat het enige wat nog helpt een formele klacht is bij de ombudsdienst, met een schadevergoeding per dag dat ze het niet opgelost krijgen...

0 pluimen
MichielS
Aspirant verkenner

Het beste is een klacht indienen via de ombudsdienst, dit kan online tegenwoordig.

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-voor-bemiddeling.html?IDC=52

Mobile Vikings en Orange worden dan door de ombudsdienst op de hoogte gesteld en er wordt gevraagd voor een oplossing. In theorie moeten de facturen opgeschort worden.

Winkel, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram,... etc geen tijd insteken want deze kunnen je toch niet helpen, via de ombudsdienst ga je sneller reactie krijgen.

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@MichielS  schreef:

Het beste is een klacht indienen via de ombudsdienst, dit kan online tegenwoordig.

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-voor-bemiddeling.html?IDC=52

Mobile Vikings en Orange worden dan door de ombudsdienst op de hoogte gesteld en er wordt gevraagd voor een oplossing. In theorie moeten de facturen opgeschort worden.

Winkel, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram,... etc geen tijd insteken want deze kunnen je toch niet helpen, via de ombudsdienst ga je sneller reactie krijgen.


Ugh @MichielS,

Er bestaat wel een klantendienst op facebook en twitter, waar je sneller een antwoord kan krijgen dan via de ombudsman. Ze hebben ook de mogelijkheid om dossiers op te maken voor de gepaste dienst.

Totem's groetjes,

Totem

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen