annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ontvang sommige sms'en niet

Topic gestart op: 26-11-21 23h26

Antwoorden: 5 antwoorden

Jenzz
Aspirant verkenner

Ontvang sommige sms'en niet

Beste Tribe,

Ik was vroeger al klant bij Orange (origineel Mobistar) en was daar altijd tevreden over. Na een omzwerving bij Mobile Vikings ben ik sinds augustus opnieuw klant bij Orange met een Love Duo abonnement, met 2 gsm nummers die over genomen zijn van bij Mobile Vikings. Het mijne dateert zelf nog van in de tijd van Mobistar.

Al van bij het begin had ik problemen met het ontvangen van sms'en met verificatiecodes, zoals bv. om te kunnen registreren op de Payconiq by Bancontact app. Ook om in te loggen op de MyOrange app via Wi-Fi, wordt een verificatiecode verstuurd, die ik vervolgens nooit ontvang. Dit was vervelend, maar niet onoverkomelijk. Echter heb ik de laatste weken ontdekt dat ik ook gewone sms'en van mijn contactpersonen soms niet ontvang. Daarom heb ik reeds via 5000 contact opgenomen met Orange, waarna zij een dossier geopend hebben voor dit probleem. Ondertussen zijn we echter al een week of 3 a 4 verder en heb ik nog niets vernomen van Orange hierover. Daarom probeer ik het langs deze weg nog eens.

Ik gebruik een Xiaomi Red Note 7, die bij Mobile Vikings nooit voor problemen gezorgd heeft. De SIM kaart is uiteraard nieuw sinds augustus, maar bevat mijn origineel gsm nummer die ontstaan is bij Mobistar en via Orange en Mobile Vikings nu opnieuw bij Orange terecht gekomen is. Het start overigens met 0495, mocht dat belangrijk zijn.

Mocht iemand hier een idee hebben of ooit hetzelfde meegemaakt hebben, hoor ik het graag.

Alvast bedankt om te lezen en mee te denken.

Groeten, Jenzz

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Pletse
Gewaardeerde genezer


@Josette 

Ik ben niet de topicstarter 😁 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Pletse oeps zie het nu. 

Sorry.

@Jenzz heeft een van onderstaande onderwerpen je geholpen?

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Pletse 

Heeft een van onderstaande antwoorden je geholpen?

Zo ja, dan mag de deze als oplossing aanvinken, dank je. 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Een mogelijkse oorzaak:
Bij sommige gsm's kun je een optie aan/uitzetten zodat de sms'en worden verzonden als 'chat'.
Als je mobiele data uit staat of je hebt geen wifi zul je geen sms'en ontvangen met deze functie aan.

https://messages.google.com/disable-chat voor het uitschakelen van deze functie.

Laat je weten of dit geholpen heeft?

Leden met de meeste pluimen