annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange netwerk vs. Proximus

Topic gestart op: 22-10-20 18h09

Antwoorden: 3 antwoorden

Nick_Goossens
Aspirant verkenner

Orange netwerk vs. Proximus

OPGELOST

Hallo Orange-kenners, zijn er soms mensen onder u die recentelijk overgeschakeld zijn van Proximus (mijn huidige mobiele operator) naar Orange? Ik stel deze vraag omdat de prijzen van laatstgenoemde natuurlijk interessanter zijn, maar de mobiele datasnelheden gemeten door Test Aankoop tonen tegelijkertijd toch elke keer weer aan dat ze de traagste zijn.
Is er iemand die kort geleden de switch maakte en er iets nuttigs kan over zeggen? Ook meningen over de belkwaliteit zijn van harte welkom.

Toch ook even een shoutout naar @patrick2. In de kort tijd dat ik hier dingen lees gaf deze meneer altijd supergoeie raad. Bij deze bedankt daarvoor 👍

Labels (1)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Josette
Wijze
Wijze

@Nick_Goossens  eerst een goedenavond voor je en deze ook:

 

Tagnieuw.jpg

Wij komen wel niet van Proximus maar van een andere, maar Orange

is tot nu toe voor ons de snelste.

Ik zou zeggen gewoon doen. 

Succes met je keuze.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

@Nick_Goossens  blij om te lezen bedankt daar voor 🙂 

Nu om terug te komen op jou post , ik vind Orange beter met hun mobiele data en is niet heel ver bij Proximus vandaan. De testen die gedaan worden zijn maar globale testen en dan zegt men dat de netwerkkwaliteit van Proximus beter is. Maar die testen zijn niet gedaan in de kleinere steden of ergens in een weiland waar amper drie mensen wonen maar dus echt heel globaal. 

Op dit moment uit de meting van 2019 van Testaankoop is Proximus 43% - Orange 27 % - Telenet 30 %. Eigenlijk liggen deze uitslagen dus niet ver uit elkaar. Ik had Telenet voor Orange en haalde niet veel snelheden zoals bij Orange en ooit had ik Proximus maar ook nooit problemen gehad met de mobiele data en haalde ongeveer hetzelfde als bij Orange nu. 

Dus alles bij elkaar genomen is Orange er heel goed op vooruit gegaan ook met zijn bereik. Je moet niet twijfelen om de overstap te willen maken. Dit zeg ik niet omdat ik Orange producten heb of dat ik hier lid ben of om welke reden dan ook. Dit is een eigen mening wat ik ervan vind want ooit is Orange ( vroeger eigenlijk Mobistar ) heel slecht geweest. Heb een tijdje Mobistar gehad maar was snel weg , geen bereik en dat soort dingen. 

Maar uiteindelijk ben jij de klant de persoon die beslist. Wij kunnen niet beslissen voor iemand maar wel enkel advies of raad geven of onze bevindingen delen. Het is zoals altijd en dat zal nooit veranderen ieder kiest zijn smaak , kijkt naar zijn uitgaven en zal zelf beslissen. En ja je hebt er bij die zeggen dat Orange slecht is in zijn bereik en sommige bij Prxoimus en weer andere bij Telenet. 

Alle factoren voor een goed bereik ook van de mobiele data hangt af van , plaats ( waar je je op dat moment bevind) , woonplaats , je huis en of er voldoende masten zijn om voldoende dekking te hebben. 

https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/wie-heeft-het-snelste-mobiele-internet#:~:text=P....

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
socrates2
Gewaardeerd verkenner

Wie heeft het beste netwerk ?  tegen juni van 2024  stellen we ons de vraag niet meer. We zijn sinds een paar maand bezig om het netwerk te moderniseren samen met  Proximus. Deze operator laat onze klanten toe te bellen en surfen via hun antennes en omgekeerd  we gaan daar zeer sterk uitkomen  aan zee merken we dat al in Bredene en Oostende , in Gent en Antwerpen

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Nick_Goossens  blij om te lezen bedankt daar voor 🙂 

Nu om terug te komen op jou post , ik vind Orange beter met hun mobiele data en is niet heel ver bij Proximus vandaan. De testen die gedaan worden zijn maar globale testen en dan zegt men dat de netwerkkwaliteit van Proximus beter is. Maar die testen zijn niet gedaan in de kleinere steden of ergens in een weiland waar amper drie mensen wonen maar dus echt heel globaal. 

Op dit moment uit de meting van 2019 van Testaankoop is Proximus 43% - Orange 27 % - Telenet 30 %. Eigenlijk liggen deze uitslagen dus niet ver uit elkaar. Ik had Telenet voor Orange en haalde niet veel snelheden zoals bij Orange en ooit had ik Proximus maar ook nooit problemen gehad met de mobiele data en haalde ongeveer hetzelfde als bij Orange nu. 

Dus alles bij elkaar genomen is Orange er heel goed op vooruit gegaan ook met zijn bereik. Je moet niet twijfelen om de overstap te willen maken. Dit zeg ik niet omdat ik Orange producten heb of dat ik hier lid ben of om welke reden dan ook. Dit is een eigen mening wat ik ervan vind want ooit is Orange ( vroeger eigenlijk Mobistar ) heel slecht geweest. Heb een tijdje Mobistar gehad maar was snel weg , geen bereik en dat soort dingen. 

Maar uiteindelijk ben jij de klant de persoon die beslist. Wij kunnen niet beslissen voor iemand maar wel enkel advies of raad geven of onze bevindingen delen. Het is zoals altijd en dat zal nooit veranderen ieder kiest zijn smaak , kijkt naar zijn uitgaven en zal zelf beslissen. En ja je hebt er bij die zeggen dat Orange slecht is in zijn bereik en sommige bij Prxoimus en weer andere bij Telenet. 

Alle factoren voor een goed bereik ook van de mobiele data hangt af van , plaats ( waar je je op dat moment bevind) , woonplaats , je huis en of er voldoende masten zijn om voldoende dekking te hebben. 

https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/wie-heeft-het-snelste-mobiele-internet#:~:text=P....

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Josette
Wijze
Wijze

@Nick_Goossens  eerst een goedenavond voor je en deze ook:

 

Tagnieuw.jpg

Wij komen wel niet van Proximus maar van een andere, maar Orange

is tot nu toe voor ons de snelste.

Ik zou zeggen gewoon doen. 

Succes met je keuze.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen