annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleem met verbinding in en rondom huis

Topic gestart op: 19-11-20 06h54

Antwoorden: 7 antwoorden

Luvlektrik
Ervaren verkenner

Probleem met verbinding in en rondom huis

OPGELOST

Dag beste stamleden! Ik zou even de tijd willen nemen om het probleem dat ik thuis ervaar voor te leggen en hopelijk kent iemand een goede oplossing. Sedert één jaar zijn mijn vrouw en ik verhuisd naar het prachtige groene Zutendaal. 

Huisje was perfect in orde met de juiste aansluitingen voor onze provider. Het enige probleem is dat ons huis en de huizen rondom ons in een soort van 'gat' zitten, waardoor we heel slecht bereik binnen- en buitenshuis hebben. (schommelt buiten tussen Edge en Hsdpa) We hebben van één van de buren vernomen dat hier in de straat jaren geleden hard geprotesteerd is tegen een nieuwe mast. (🤦🏼‍♂️) Is er een manier om goed bereikbaar te zijn in en om ons huis? Ik ben hierin helaas een leek en hoop dat jullie me verder kunnen helpen met dit probleem. 

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Luvlektrik

 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Gregory
Wijze
Wijze

@Luvlektrik 

Als je een probleem hebt met masten moet je de VoWifi op je phone activeren ( bellen over wifi)

Daarnaast moet je zorgen van in en rond het huis een goed wifi bereik te hebben - zie antwoord van Josette

Een goede Mesh kan daarbij nodig zijn

 

Luvlektrik
Ervaren verkenner

Mijn bestaand netwerk binnenshuis is vrij goed. Ik heb beneden en boven powerlines gestoken die tot 600mbps uitzenden. Ik denk dat ik dan inderdaad eens wat meer opzoekingen moet doen over VoWifi. 

Bedankt!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Luvlektrik 

Je moet het op je phone activeren indien nodig

Zie hier https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Luvlektrik 

Moest het met VoWiFi om de een of andere reden niet lukken kun je ook nog voor een FemToCel gaan.

Dat is een klein toestel dat je op uw router aansluit en dat in wezen dan een kleine Orange zendmast in uw woonkamer is.

Indien na een klein onderzoek door de technici van Orange blijkt dat je inderdaad een slecht signaal hebt is die FemToCel volledig kosteloos voor u.

Ik heb er eentje staan, dus als je daar meer info over wilt, laat maar weten.

Tussen haakjes, niets belet u om VoWiFi en FemToCel te combineren, dat is geen enkel probleem.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen