annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met VoWifi

Topic gestart op: 18-10-20 18h32

Antwoorden: 4 antwoorden

Pieterjan4669
Aspirant verkenner

Problemen met VoWifi

Ik heb thuis slecht bereik, maar ik heb iets gelezen over VoWifi, bellen via wifi. Dit lukt mij echter niet. Mijn gsm, een samsung A40, is compatibel en heeft android 10 geïnstalleerd. De optie bellen via wifi is geactiveerd (zie screenshot). Ik ben onlangs van Dolfijn, een tariefplan dat niet meer bestaat, naar tempo easy veranderd. Orange zegt explicitiet dat ook zij toegang hebben tot VoWifi (https://www.orange.be/nl/blog/voortaan-kan-je-ook-bellen-4g). "Alle klanten met een Orange gsm-abonnement konden er al van genieten. Vanaf nu hebben klanten met een geblokkeerd Zen-abonnement of met een Orange-herlaadkaart (Tempo Giga of Tempo Easy) er ook toegang toe: exclusief bij Orange." Ik heb ook al op de website van samsung (https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077652/) gekeken. Daar zeggen dat ik de provider (carrier) moet contacteren. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Pieterjan4669  heb je ook een update gedaan van je toestel ? 

Dat het geactiveerd is wil niet veel zeggen. Je moet ook kijken dat je van boven het hoorntje ziet staan met de wifi tekens. Dus dat symbooltje wat je hebt aangevinkt dat het geactiveerd is moet ook boven aanstaan als het actief is. Probeer anders eens een gesprek op te starten en zien of het wel werkt.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Pieterjan4669
Aspirant verkenner

@patrick2 Ik had net voor het versturen van mijn eerste bericht een update geïnstalleerd op mijn smartphone. Ik zie het tekentje dat jij beschreef niet staan boven. Mijn wifi-ontvangst is over het algemeen redelijk goed. Als ik geen bereik heb en ik probeer te bellen, verschijnt er 'niet verbonden met netwerk' en lukt het me niet om te bellen. Op dat moment is mijn wifi-ontvangst echter zeer goed, d.w.z. dat mijn gsm niet overschakelt naar VoWifi.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Pieterjan4669  dan zou ik eens bellen naar de klantendienst of een bericht sturen op Facebook Messenger of Twitter , het webcare team. Daar kan je eens navragen of het ook geactiveerd is op je simkaart , want dat moet ook gebeuren. En nee het is niet altijd dat het automatisch gebeurd dat heb ik al verschillende keren gezien en niet enkel bij Orange. Via de klantenzone kan je dat ook niet activeren dat is echt technisch op de simkaart.

Vraag me niet waarom en hoe dat het kan dat het niet gebeurd. Kan zijn dat de trigger niet wordt gemaakt of dat het gewoon niet automatisch gaat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Pieterjan4669 

Als je VoWiFi hebt, heb je automatisch ook VoLTE, bellen over 4G dus. Ik veronderstel dat dit dan ook niet werkt?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen