annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

SMS'en komen (heel) laat toe

Topic gestart op: 07-11-20 19h54

Antwoorden: 13 antwoorden

Husky
Gewaardeerd verkenner

SMS'en komen (heel) laat toe

Beste,

Sinds een tijdje komen SMS'en die volgens mijn toestel succesvol zijn verstuurd pas dagen (soms zelfs weken) later toe bij de ontvanger. Recent voorbeeld: een SMS die ik had verstuurd op 28 oktober is toegekomen op 6 november.

Waaraan zou dit kunnen liggen?

Groeten,

Husky

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
Husky
Gewaardeerd verkenner

Mijn partner is eveneens bij Orange, toestel is een Samsung A40 en dat van mij een Fairphone 2.

Het zou kunnen dat het probleem zich voordoet sinds ik ben overgestapt op een nieuw abonnement (via mijn werk), maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Husky  ik zou eens jullie toestellen uitzetten en dan even te wachten. Daarna de twee toestellen opnieuw opstarten en stuur elkaar thuis een sms en kijk hoe lang het duurt voor deze aankomt. Maandag als jullie op het werk zijn of eender waar dus niet samen thuis dan nog eens een sms sturen. Kijk dan hoe lang het weer duurt voor de sms aankomt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Husky
Gewaardeerd verkenner

@patrick2zal ik eens proberen.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Husky 

Je kan dat zelf nagaan hoe lang een sms onderweg is geweest.

Om te beginnen, ik heb in mijn settings gevraagd om een aflever rapport. Dat zegt niks erover dat de ontvanger het al of niet gelezen heeft, maar wel dat het is toegekomen of niet.

Wanneer je uw vinger even laat rusten op een verstuurde sms komt er een scherm met meer info. In dat scherm staat datum en uur van verzenden en datum en uur van ontvangen door de bestemmeling.

Ik weet dat zo zeker omdat ik onlangs een vervelende situatie daarmee heb meegemaakt. Op een ander forum wordt een oproep gedaan voor een vrijwilliger om een bepaalde taak te vervullen. Er wordt gevraagd om te reageren ofwel door een bericht te sturen ofwel door op het forum te reageren.

Wat is er vervolgens gebeurd? Wel, persoon A heeft om iets na middernacht een SMS gestuurd. Persoon B heeft iets na 05.00 Hr een antwoord op het forum geplaatst. Iets na 07.00 Hr krijgt persoon A een SMS terug dat hij bedankt is, maar dat  Persoon B gaat de taak vervullen. Wanneer persoon A vraagt hoe dat komt, vermits bij uren voor persoon B geantwoord heeft, reageert de oproeper heel verbaasd: de SMS van persoon A is slechts tegen 07.00 Hr toegekomen, waardoor de taak naar persoon B gegaan is.

Wanneer persoon A in zijn foon naar de details van zijn SMS gaat kijken blijkt dat te kloppen: verzonden iets na 00.10 Hr en toegekomen/afgeleverd tegen 07.00 Hr. De oproeper heeft dus te goeder trouw persoon B aangeduid en wijt de vertraging van een uur of 7 van de SMS aan het feit dat hij in een bosrijk gebied woont en dat hij wel vaker problemen heeft met GSM verbindingen.

Tot zover mijn uiteenzetting.

Woon jij in een bosrijk gebied? Heb jij vaker last van slechte GSM verbindingen?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Husky
Gewaardeerd verkenner

Cdt24801: het detail van de SMS laat zien dat die is verstuurd op 28/10/2020 en is toegekomen op 06/11/2020.

De SMS was verstuurd in Brussel Zuid, hetgeen niet echt bosrijk is ;-).

Leden met de meeste pluimen