annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Samsung Galaxy A71 - VolTE

Topic gestart op: 10-09-21 11h27

Antwoorden: 4 antwoorden

Munneke
Veteraan verkenner

Samsung Galaxy A71 - VolTE

Hoi Iedereen,

Mijn man kan dikwijls zelf niet telefoneren noch inkomende gesprekken aannemen, wat ook niet praktisch is met telewerk.
Eerste oplossing waar we aan dachten: gsm uit en aanzetten... maar dit is echter maar een tijdelijke oplossing.  Hij heeft zijn sim ook nagekeken of deze wel goed zat en die zit perfect.

We hebben beide reeds (meerdere keren) contact opgenomen met de klantendienst (5000), maar daar geraken we dus ook totaal geen stap verder.  
De meeste daar hebben ofwel een aardappel in hun mond waardoor we ze niet verstaan, ofwel is de lijn super slecht.  Na een aantal pogingen te hebben gedaan bij de klantendienst, geven we die hoop alleszins op.

Wat we beide wel hebben verstaan (ook na opzoekwerk dokter google), is dat we de VolTE moeten uitschakelen.
Optie voor volledig uitschakelen is er niet, wel optie voor gebruik van 3G en 2G
Echter, als we dit aanvinken, heeft hij totaal geen 4G netwerk meer, dus lijkt ons ook geen oplossing...

Wie kan ons verder (trachten te) helpen met deze issue?  Mijn man gaat nog niet echt akkoord met mijn oplossing, zijnde die lelijke samsung gewoon door het raam te smijten?   (Iphone liefhebber hihihihihi lol)

Alvast superrrr bedankt voor jullie hulp!!!

Veel liefs,
Dominique

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Joach
Veteraan verkenner

@Munneke had ongeveer zelfde probleem op Samsung A 70 (slechte kwaliteit van gesprekken). Langsgeweest in shop, hebben daar bellen via 4G via SIM 1 uitgeschakeld heb maar 1 SIMkaart in toestel). Netwerkmodus LTE/3G/2G (automatisch verbinden) geactiveerd of standaard gezet (of hoe je ook mag noemen). Bellen hier beiden thuis via WIFI (VoWIFI). Sindsdien geen probleem meer met kwaliteit van gesprekken. 

Is proberen waard.

groetjes

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Munneke 

Soms staat er niet letterlijk VoLTE. In mijn Samsung S8 bvb staat er "Bellen via 4G". Dat is dus knal hetzelfde.

Screenshot_20210910-220941_Call settings.jpg

Maar inderdaad, net als @patrick2 ben ik van mening dat, wanneer de dekking van het telefoonsignaal niet goed is, je juist wel baat hebt met VoLTE en/of VoWiFi aan te zetten

Kijk maar eens naar mijn screenshot, bovenaan staat het telefoonsignaal zeer laag maar 4G is in orde en VoLTE is actief (in de settings dus "Bellen over 4G" genaamd).

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Joach
Veteraan verkenner

@Cdt24801 dankjewel voor tip ivm 4G dekking (icoontje bovenaan scherm). Weer iets bijgeleerd.

patrick2
Wijze
Wijze

@Munneke  

Als je slecht tot niet te bereiken bent zou je eigenlijk VoLTE juist wel moeten aanzetten en VoWIFI ook moeten aanzetten. De vraag is enkel waar doet dit probleem zich voor is dat thuis of op verplaatsing? 

VoLTE is dat je dus via 4G de gesprekken voert en dus heel duidelijk en helder zouden moeten zijn. Moest het niet naar behoren werken kan het ook aan het toestel zelf liggen. 

VoWIFI is dus bellen over wifi en dat wil zeggen als je verbonden bent met een wifi netwerk dat je dus kan bellen of gebeld worden. Ook dan zullen de gesprekken goed moeten verlopen , behalve als je wifi ontvangst heel slecht is dan kan dat wel tegen vallen. 

Dus nogmaals de vraag waar doet dit probleem zich voor op verplaatsing of thuis? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen