annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi

Topic gestart op: 10-03-19 14h47

Antwoorden: 54 antwoorden

Jerre
Gewaardeerde genezer

Samsung Galaxy S10 - WiFi Calling - VoWiFi


Op de Samsung Galaxy S10 wordt VoWiFi pas geactiveerd als het mobiele signaal zéér slecht is (-118 dBm 22 asu).

De Samsung Galaxy S9 heeft dit probleem niet, daar heeft VoWiFi steeds de voorkeur.

@Totem  kan je dit aan de VoWiFi experts melden aub.

Labels (2)
0 pluimen
54 ANTWOORDEN 54
Jerre
Gewaardeerde genezer

Vandaag de laatste update op m'n Samsung Galaxy S10+ geïnstalleerd (OTA).

VoLTE werkt niet meer, gesprekken gaan via 3G of 2G.

VoWiFi werkt niet meer, ook niet in flight mode met WiFi aan.

Dit is een serieuze achteruitgang.

@Totem  kan je dit aan de experts van de technische dienst doorgeven aub.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre 

Dat is inderdaad geen goed nieuws .. Dan verwacht je toch wel meer van het laatste nieuwe model ...

Sedert ik Android 9 heb geen enkel probleem meer op mijn S8.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  intussen werkt het terug, gelukkig want ik heb VoWiFi geregeld nodig op plaatsen waar er geen of heel slechte ontvangst is.

@Totem  wanneer krijgen we de keuze om VoWiFi preferred in te stellen zodat deze problemen verdwijnen ? :

Onnodige omschakeling tussen VoLTE <-> VoWiFi tijdens een gesprek waarbij er steeds enkele seconden geluid wegvallen.

Bellen via 2G of 3G ipv VoWiFi op plaatsen waar goede WiFi is maar geen VoLTE, verplaats je je dan naar een zone waar geen ontvangst is zoals bijv. de kelder, lift... dan wordt de verbinding verbroken.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre 

Zou die app die ik een beetje geleden vermeld heb iets voor u zijn? Eén van de dingen die dat beestje mogelijk zou maken is om een service "preferred" te zetten. Als dat indedaad werkt is uw probleem opgelost. Maar zoals gezegd, ik heb enkel dat artikel gelezen, ik heb de app niet gedownload of geïnstalleerd ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@munc  schreef:

Dat is wel jammer - spijtig dat Orange geen mogelijkheid biedt om dit zelf in te stellen.

Kan je met macro's, tasker of iets dergelijks iets maken om dit te triggeren - vb in je home netwerk, steeds vowifi activeren en voice via gsm signaal uitschakelen?


Ik denk dat dit aan de firmware van de foon zelf ligt, daar kan Orange niet veel aan doen ... Als er al iets aan kan gewijzigd worden zal het door Samsung moeten voorzien worden ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen