annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slecht bereik binnenshuis

Topic gestart op: 17-09-18 18h53

Antwoorden: 26 antwoorden

Dejaeghere
Aspirant verkenner

Slecht bereik binnenshuis

OPGELOST

Hoe mogelijk dat er zeer slecht bereik is binnen in huis met Orange abonnement?

Man heeft proximus abonnement en geen problemen bij bereik in huis .

Hoe dit verhelpen?

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Manu
Veteraan verkenner

Indien je netwerk binnenshuis inderdaad slecht is, kan je een femtocell versterker aanvragen bij Orange.

Dit toestel sluit je dan aan via een UTP kabel (internet kabel) aan je modem, en uw Orange netwerk zal versterkt worden in uw huis waardoor je beter bereik zal hebben.

Je kan het beste even naar de technische dienst bellen via het nummer 5000 en zij kunnen u dit dan zelfs gratis bezorgen, na goedkeuring van uw dossier.

Groetjes

Manu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

26 ANTWOORDEN 26
Herihor
Leidende verkenner

De modem van Orange geeft in mijn ervaring een prima netwerk, maar is natuurlijk beperkt in afstand, dit is gewoonweg een fysisch gegeven en wekt daardoor de indruk van instabiliteit. Een zeer goede oplossing, want bepaalde vertrekken in mijn huis hadden instabiele draadloze verbinding, is een mesh netwerk te creëren. Er zijn verschillende apparaten daarvoor, zelf heb ik een systeem van Orbi dat voor performante WiFi in het hele huis zorgt, tot zelfs in de tuin. 

Het telefoonsignaal is bij mij ook eerder zwak te noemen maar dankzij mijn WiFi in het hele huis super, want dit systeem waarbij WiFi het telefoonsignaal versterkt is prima!

0 pluimen
gerko69
Aspirant scout

Beste heb zopas een netgear orbi systeem gekocht hoe stel ik deze best in op mijn orange router ?

0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Ook ik heb een Orbi, echt een supersysteem! Je verbindt je Orbi met een ethernetkabel met je Orange router, start het systeem op na het installeren van de app op je smartphone. Deze app is zeer goed en zal je pijnloos doorheen installatie leiden. Wel heb je dan een nieuw netwerk naast je Orange netwerk en ik raad je aan dit zo te houden, want soms is het praktisch mocht de Orbi al eens connectie verliezen (gebeurt echt uiterst zelden, geen angst en komt altijd in orde door het systeem opnieuw op te starten). Let wel op waar je de satelliet plaatst, want die moet een behoorlijke verbinding met je router hebben, anders verlies je signaal. Mocht dit zo zijn, dan kun je altijd een tweede satelliet kopen, die je wat dichter bij de Orbi router zet. Zelf heb ik twee satellieten (eentje was niet voldoende) die in mesh netwerk staan en die werken zo goed dat je geen verlies van snelheid hebt (snelheid WiFi = snelheid Orange router = 95,5 Mbit/s). 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@gerko69 

Neem eens een kijkje in deze thread. Die gaat gedeeltelijk daarover.

En mischien eens een PB naar @mvereecken sturen, hij heeft zulk een systeem.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Herihor

Een mesh systeem is inderdaad is heel effectief maar ook iets heel duur ...

BTW, volgens mijn info is het Orbi systeem van Netgear geen mesh maar een sterconfiguratie. Met slechts twee elementen maakt dat natuurlijk geen verschil. Maar ook dat systeem is niet echt goedkoop hé ...

Los daarvan, de smartfoons die VoWiFi en/of VoLTE ondersteunen zijn ook niet de goedkoopste ...Met uitzondering van de Orange Dive 73, daar heeft Orange nu eens een goede marketingstunt gedaan.

Nee, ik werk niet voor Orange en krijg geen percentjes .... Smiley Tong

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen