annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slecht ontvangst.

Topic gestart op: 01-10-20 20h47

Antwoorden: 13 antwoorden

Kate7
Ervaren verkenner

Slecht ontvangst.

Spoiler
Beste,


Wij hebben zeer slecht ontvangst om te bellen. We hebben een herlaadkaart en hebben met 3 hetzelfde probleem. Als we bellen vallen we om de haverklap uit. Klantendienst zegt dat het ontvangst in orde zou moeten zijn. Met isolatiemateriaal kan het niet te maken hebben want ons huis is slecht geïsoleerd. 


Zou het de ontvangst sterkte een verschil maken bij een abonnement, of is dat hetzelfde als met een herlaadkaart?


Wij overwegen sterk een andere operator te kiezen want wij kunnen alle 3 niet meer normaal bellen. 
Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
natacha1979
Aspirant verkenner

Ik heb sinds kort ook enorm slechte ontvangst. 
soms zelfs amper 1 streepje van de 4

Daarnet Orange technische dienst aan de lijn gehad en die man zei me ( als ik het goed verstond want de man was Franstalig) dat ik maar moest bellen via wifi.
Dat is dus niet de bedoeling. Ik wil gewoon kunnen bellen en sms-en en bereikbaar zijn.

eerst lag het aan mijn simkaart: simkaart vernieuwd: geen oplossing
dan lag het zogezegd aan mijn toestel: Nieuwe gsm gekocht dit weekend: geen oplossing

Ik heb een doodgewone herlaadkaart en geen abonnement en ben ook niet van plan dit te nemen.

Ik heb al ettelijke jaren klant bij orange, dus zou het zonde vinden moesten we van operator veranderen.

Geen idee wat ik nu nog kan doen hoor

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Heb je de mogelijkheid om bij u thuis eens aan buren of bezoekers te vragen hoe goed of slecht hun ontvangst is? En dat dan noteren per provider. Zo kan je vaststellen of er een vaste regel in te vinden is. En of het aan u ligt of niet. Of aan uw woning.

Heb je binnen en buiten hetzelfde signaal?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Kate7  ontvangst met een gsm is altijd moeilijk te zeggen waar dit probleem exact ligt. Je zegt dat het niet kan omdat je huis slecht geisoleerd is maar die isolatie die je hebt kan er wel voor zorgen dat het ontvangst slecht is. Dat de klantendienst zegt dat het bereik in jou omgeving goed is basseren ze ook maar op een aantal zaken maar daar komt bij :

hoever woon je van die mast , staan daar gebouwen omheen die het bereik kunnen verslechteren en hoeveel masten staan er in de omgeving vanaf jou / jullie huis gezien. 

Dat zijn die dingen die een klantendienst niet allemaal weet. 

Om je vraag te beantwoorden , nee een abonnement gaat je bereik niet beter maken. Het is niet omdat je nu een herlaadkaart hebt dat bij een abonnement ineens alles veranderd. Als je nu een oude auto rijd en je gaat elke dag over een slechte weg naar je werk zal die weg niet verbeteren omdat je nu in eens Porsche koopt. 

Er is wel een bepaalde oplossing maar dat moet je willen doen. Je kan namelijk 1 van de nummers of allemaal laten omzetten naar een abonnement. Je kan dan wel vragen of je in aanmerking komt voor een femtocell. Dat is een kastje die je thuis op je internet aansluit en je bereik versterkt en verbeterd. Thuis heb ik heel goede isolatie waardoor er eigenlijk bijna geen enkele provider goed ontvangst bied. Maar Orange wel omdat die mij een Femtocell hebben opgestuurd. Voor een Femtocell te krijgen is wel de voorwaarde dat er een abonnement aanwezig is om 1 van de nummers.

Ook kan het interessant zijn om eens te bekijken of je VoWifi hebt , bellen over wifi. Ook dat zou je kunnen helpen om beter te kunnen bellen. Je toestel moet het wel kunnen ondersteunen en je hebt niet persé een abonnement nodig want dat gaat wel met een herlaadkaart.

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/ik-ondervind-netwerkproblem...

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Kate7
Ervaren verkenner

@patrick2 bedankt voor je antwoord. Achter ons is een paar jaar geleden een boerderij gezet met silo's enz en we vermoeden dat het daar misschien mee kan te maken hebben. De buren die bij Telenet zijn en proximus hebben geen probleem zeggen ze, maar die hebben wel een abonnement. 

Met onze internet provider zijn we bij Telenet. Dus begrijp die vowifi niet zo goed. 

Zo een extra kastje (femtocel) gaan mijn ouders niet willen. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen