Mobiel netwerk
Hoe zit het mobiele netwerk van Orange in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Ervaren verkenner

Slecht ontvangst.

Spoiler
Beste,


Wij hebben zeer slecht ontvangst om te bellen. We hebben een herlaadkaart en hebben met 3 hetzelfde probleem. Als we bellen vallen we om de haverklap uit. Klantendienst zegt dat het ontvangst in orde zou moeten zijn. Met isolatiemateriaal kan het niet te maken hebben want ons huis is slecht geïsoleerd. 


Zou het de ontvangst sterkte een verschil maken bij een abonnement, of is dat hetzelfde als met een herlaadkaart?


Wij overwegen sterk een andere operator te kiezen want wij kunnen alle 3 niet meer normaal bellen. 
Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Highlighted
Leidende sjamaan

@Kate7  ontvangst met een gsm is altijd moeilijk te zeggen waar dit probleem exact ligt. Je zegt dat het niet kan omdat je huis slecht geisoleerd is maar die isolatie die je hebt kan er wel voor zorgen dat het ontvangst slecht is. Dat de klantendienst zegt dat het bereik in jou omgeving goed is basseren ze ook maar op een aantal zaken maar daar komt bij :

hoever woon je van die mast , staan daar gebouwen omheen die het bereik kunnen verslechteren en hoeveel masten staan er in de omgeving vanaf jou / jullie huis gezien. 

Dat zijn die dingen die een klantendienst niet allemaal weet. 

Om je vraag te beantwoorden , nee een abonnement gaat je bereik niet beter maken. Het is niet omdat je nu een herlaadkaart hebt dat bij een abonnement ineens alles veranderd. Als je nu een oude auto rijd en je gaat elke dag over een slechte weg naar je werk zal die weg niet verbeteren omdat je nu in eens Porsche koopt. 

Er is wel een bepaalde oplossing maar dat moet je willen doen. Je kan namelijk 1 van de nummers of allemaal laten omzetten naar een abonnement. Je kan dan wel vragen of je in aanmerking komt voor een femtocell. Dat is een kastje die je thuis op je internet aansluit en je bereik versterkt en verbeterd. Thuis heb ik heel goede isolatie waardoor er eigenlijk bijna geen enkele provider goed ontvangst bied. Maar Orange wel omdat die mij een Femtocell hebben opgestuurd. Voor een Femtocell te krijgen is wel de voorwaarde dat er een abonnement aanwezig is om 1 van de nummers.

Ook kan het interessant zijn om eens te bekijken of je VoWifi hebt , bellen over wifi. Ook dat zou je kunnen helpen om beter te kunnen bellen. Je toestel moet het wel kunnen ondersteunen en je hebt niet persé een abonnement nodig want dat gaat wel met een herlaadkaart.

https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/mobiele-telefonie/ik-ondervind-netwerkproblem...

 

 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

@patrick2 bedankt voor je antwoord. Achter ons is een paar jaar geleden een boerderij gezet met silo's enz en we vermoeden dat het daar misschien mee kan te maken hebben. De buren die bij Telenet zijn en proximus hebben geen probleem zeggen ze, maar die hebben wel een abonnement. 

Met onze internet provider zijn we bij Telenet. Dus begrijp die vowifi niet zo goed. 

Zo een extra kastje (femtocel) gaan mijn ouders niet willen. 

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@Kate7  het is perfect mogelijk dat daar je oorzaak zit van het probleem. Dat je andere providers wel beter werken ja die mogelijkheid is er ook want het ligt er gewoon aan hoe de mast staat waar de mast staat en zo kan ik wel door gaan. 

VoWifi - is bellen via wifi. Dus met andere woorden als je slecht ontvangst hebt en je kan geen Femtocell zetten of je wil er geen zetten kan je zien bij je toestel instellingen of deze VoWifi ondersteund. Dus dan maak je eigenlijk van je wifi ( internet ) verbinding een antenne om zo het bellen beter te maken. Dat je Telenet hebt doet geen zake want dat werkt zowel bij Telenet als Orange enkel Proximus ondersteund deze techniek niet. Dus dat jullie Orange hebben voor de gsm en internet bij Telenet gaat dus perfect samen. 

Kan je eens zeggen wat voor gsm toestellen jullie gebruiken ? Dan kan ik je instellingen toe sturen met een link dat je eens kan nakijken of het in je toestel zit ter ondersteuning.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@Kate7 

Ik moet hier jammer genoeg @patrick2 een beetje tegenspreken: om van VoWiFi gebruik te kunnen maken moet je dus ook over een abonnement beschikken. Met een herlaadkaart gaat het niet werken.

Dat kan je hier nalezen.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Highlighted
Leidende sjamaan

@Cdt24801  scherp opgemerkt 🙂 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Ervaren verkenner

@patrick2 

Mijn toestel is een Samsung Galaxy s8 plus. Die van mijn ouders kan ik nu niet direct nakijken.

0 pluimen
Highlighted
Ervaren verkenner

@Cdt24801 Ok bedankt. 

Highlighted
Leidende sjamaan


@Kate7  schreef:

@Cdt24801 Ok bedankt. 


Spijtig dat ik u slecht nieuws moest geven, maar het is beter dat je het op voorhand weet denk ik toch.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Highlighted
Ervaren verkenner

@Cdt24801 tuurlijk, waarvoor dank ook.

Leden met de meeste pluimen