annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte ontvangst mobiel

Topic gestart op: 16-08-20 19h45

Antwoorden: 7 antwoorden

Anne80
Aspirant verkenner

Slechte ontvangst mobiel

Ik heb sinds ik klant ben moeilijke ontvangst voor telefonie.

Ik moet om een oproep te doen buiten gaan staan of heel dicht bij mijn module.

Regelmatig krijg ik mijn voicemail dat ik een oproep heb gemist.

Hoe kan dit verbeteren of opgelost worden.

Ook de Wi-Fi is van slechte kwaliteit wanneer men in een andere ruimte is.

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Gregory
Wijze
Wijze

@Anonymous Ik krijg die fout ook.  Maar als ik wat naar onder scroll en klik op de link http://zendmasten.be/dekking/3g-netwerk/Antwerpen gaat het.  Daarna kan ik mijn woonplaats ingeven.

haelewyn
Leidende verkenner

http://www.sites.bipt.be/

Deze site is goed. Voldoende inzoomen om de masten te zien.

Kern van de zaak : Probeer in je huis de plaats te vinden waar er goede ontvangst is. Als er zo eentje te vinden is kan je daar je gsm leggen en daar staan om te bellen. Ik weet dat dat maar een lapmiddel is, maar misschien is het voor jou beter dan niets.
Normaal gezien : hoe hoger , hoe beter. Hoe meer aan de kant van waar de antenne staat en hoe minder muren ertussen, hoe beter. Aan een raam is het beter maar dan mag het ook allemaal weer niet super geisoleerd zijn.

Dat micro-antenne geval lijkt me altijd een goede oplossing die goed zal werken.
Ook je oproepen doorschakelen naar je vaste lijn en eventueel een pakketje nemen met vaste lijn erin is een oplossing.

Er zijn apps die de ontvangst een stuk beter weergeven dan de paar blokjes op je telefoon.
Als er in dbm wordt gerekend moet je weten dat hoe hoger het cijfer, hoe slechter de ontvangst.
-53 dbm is bijna perfect, -110 is niet meer werkbaar om te bellen (en dat geldt voor -105 eigenlijk ook al).
Ideaal gezien moet dat cijfer kleiner zijn dan 100.

Enkele namen van apps zijn : Network cell info, Cell signal monitor, signal strength.

patrick2
Wijze
Wijze

@Anne80 wat bedoel je precies dat je in de buurt moet gaan staan van je module? 

Moest je een slecht bereik thuis hebben kan je beste de klantendienst bellen. Je kan dan je adres door geven waar je woont en dan bekijken zij voor je of het mogelijk is om de frequentie van de mast aan te passen. Als dat niet gaat dan kan je vragen achter de Femtocell , een module die je thuis kan plaatsen , een mini mast maar dan voor thuis. Het is een 3G ondersteuning maar werkt perfect. Ik heb ook zo eentje thuis wegens slecht bereik maar zou hem niet kwijt willen. 

Eventueel kan je ook zien dat je op je gsm Vo-Wifi kan activeren , bellen over wifi. Op die manier werkt je wifi , je internet , als verzender voor beter ontvangst. 

 

Betreft je slechte wifi in een andere ruimte kan je eens bekijken of het mogelijk is om een accespoint te zetten in de andere ruimte. Moest je geen geld daar aan willen geven dan moet je zien of je de modem zou kunnen verplaatsen zodat die wat centraler komt te staan met die ruimte. Je kan ook inloggen op je modem zodat je twee netwerken maakt van je wifi en dan zal je 5 GHZ netwerk misschien wel voor wat beter ontvangst zorgen. Maar daar kan je zelf een beslissing in maken. Ik heb zelf een Mesh wifi systeem door het hele huis zodat ik overal in huis wifi heb zelfs tot achter in de tuin. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen