annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Storing op het netwerk

Topic gestart op: 29-10-19 09h38

Antwoorden: 22 antwoorden

RNDavus
Aspirant verkenner

Storing op het netwerk

Zijn er toevallig storingen regio lanaken? Internet werkt hier helemaal niet opt moment. 

Labels (1)
0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
Cdt24801
Wijze
Wijze


@patrick2  schreef:

Wat @Cdt24801  bedoeld is dat men vast internet moet hebben dus een Flybox of internet via 4G gaat de Femtocell niet ondersteunen. De femtocell wordt dus met een kabel aan de modem , router , switch of dergelijke verbonden. De femtocell werkt niet op wifi.


Als ik mij niet vergis heeft de FlyBox ook een UTP poort. Maar dat maakt niks uit, want als het 4G signaal sterk genoeg is om een FlyBox te laten werken heeft een FemToCell geen zin en is zelfs totaal overbodig.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 ja klopt je kan deze verbinden met een rechtstreekse kabel. Maar als het bereik goed is voor 4G ondersteuning ga je met de gsm ook heel goed bereik hebben.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze


@patrick2  schreef:

@Cdt24801 ja klopt je kan deze verbinden met een rechtstreekse kabel. Maar als het bereik goed is voor 4G ondersteuning ga je met de gsm ook heel goed bereik hebben.


Klopt, dat heb ik ook vermeld Smiley Erg vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Pensando 

Om alles nog eens samen te vatten:

Je vroeg of de FlyBox aan te raden is. Het antwoord is heel simpel: je moet een heel goede 4G dekking hebben van Orange, anders kun je het vergeten.

Is daarmee uw vraag beantwoord?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Pensando
Gewaardeerd verkenner

hallo Cdt,

als 4G onvoldoende werkt dan had ik toch 30 dagen om alles binnen te brengen dacht ik indien ik niet tevreden zou zijn.Ik geloof wel dat de ontvangst (en hopelijk ook dataverkeer) van een Flybox beter is dan van de gemiddelde smartphone.

Maar hier dacht ik zonet over na: 

zomer 2018: hier in Lanaken waar ik woon passeren 's zomers heel wat fietsers en ik herinner me dat het die dag erg warm was.

Ik was in de tuin bezig aan de straatzijde en zag plots een dame naar mij toe lopen;

ze vroeg om asap de hulpdiensten op te bellen want haar man (een zestiger) werd onwel en lag tegen een boom 300m verder.

Bleek dat ik (ook toen al met mijn Red abo van Scarlet) geen verbinding had en dus niet kon bellen, en idd. ik stond dichtbij de bewuste zendmast waarvan eerder sprake hier.

Omdat het snel moest gaan hield ik andere aankomende fietsers tegen om te vragen om een ziekenwagen te bellen en pas bij de vijfd fietser (met de betere provider?) was het raak. Hierbij maak ik meteen de bedenking of politie op basis van locatie tov. zendmasten onze oproep heeft kunnen localiseren. Gelukkig was de medische hulp en politie relatief snel ter plaatse.

Dit verhaal zou toch misschien iets kunnen losweken bij een CEO of CTO die helaas intussen hun spreekuurtje (ergens einde sep2019) hebben afgesloten.

Fijne zondag.

P

 

Leden met de meeste pluimen