Mobiel netwerk
Hoe zit het mobiele netwerk van Orange in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Aspirant verkenner

Storing op het netwerk

Zijn er toevallig storingen regio lanaken? Internet werkt hier helemaal niet opt moment. 

Labels (1)
0 pluimen
22 ANTWOORDEN 22
Highlighted
Leidende sjamaan

@RNDavus  ik vind  niet direct iets terug van een algemen storing bij Orange maar ook niet bij Telenet , omdat Orange deze kabel gebruikt. Het kan wel zijn dat er algemene werken zijn waar u niet van op de hoogte bent gebracht. Kijk eens naar uw modem of er lichtjes op branden moest dat zijn herstart dan eens al uw toestellen in uw netwerk. Moest dat geen verbetering brengen zou ik eens bellen naar de klantendienst 5000 en vragen of er ergens een storing is of werken. De actuele storingen die ik bekijk zitten wel vertragingen in dus het kan perfect zijn dat u nu de eerste bent die het merkt.

Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Highlighted
Ervaren verkenner

Je kan eens informeren bij orange via Messenger of bellen 

0 pluimen
Highlighted
Gewaardeerd verkenner

Hallo, ik woon vlak bij Sappi en vlakbij een zendmast (afstand 30m dus ontvangst onder (te) grote hoek=probleem). Mijn provider is nu nog Mobile Vikings en ik heb wel dekking maar bij drukte zoals op woensdagnamiddag of het weekend vallen de data geregeld weg of vertragen ze. Heb me hier aangemeld om te weten of iemand de Flybox kan aanraden.

Soory dat ik zo laat binnen val maar is je probleem al opgelost?

Harry

0 pluimen
Highlighted
Aspirant verkenner

@Pensando Ikzelf woon ook op een plaats waar de verbinding niet denderend is. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik nog maar sinds kort bij Orange zit & mijn vriend zit sinds kort bij Mobile Vikings. 
Wij namen contact op met Orange en kregen een Femtocell. Dit verbeterde de verbinding in het huis al voor een groot gedeelte. Dit is volledig gratis als klant van Orange (geen idee hoe dit werkt als je enkel bij Mobile Vikings zit). Je kan wel steeds bellen naar het nummer 5000 om na te gaan of je in aanmerking komt voor dit toestel.

Wie weet kan dit je helpen.. 🤷🏽‍♀️

0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@Mobileventures  om in aanmerking te komen voor de femtocell moet men een abonnement hebben bij Orange. Als men belt en vraagt voor een Femtocell zal men eerst een meting doen , zo is het bij mij ook gedaan. Dan hebben ze gezien dat het geen zin had om de masten te versterken dus hebben ze mij ook een femtocell opgestuurd. Nu heb ik vol bereik van hun dus geen probleem. Als men een moderne gsm heeft dan ondersteunen deze ook bellen over wifi. Beetje provider afhankelijk want Orange bied aan meer gsm toestellen ondersteuning voor bellen via wifi dan Telenet. Mijn Telenet abonnement wordt dus ondersteund met bellen via wifi wat heel goed werkt. Ik heb ook geen ontvangst met de Telenet kaart van de femtocell dus is echt aan Orange gebonden. Dus nu heb ik met de twee providers heel goed bereik. Buiten was het al goed maar het huis te goed geisoleerd dus heb ik minder ontvangst.

Highlighted
Leidende sjamaan

@Pensando 

Die FemToCel is enkel maar mogelijk indien je een vaste lijn hebt voor internet. Deze hoeft niet noodzakelijk van Orange te zijn. Uw telefoon abo dient dat natuurlijk WEL te zijn. De FemToCel geeft enkel het signaal van Orange door.

Een FlyBox heeft enkel zin indien je:

1. Een heel goede 4G ontvangst hebt (van Orange uiteraard).
  2. Geen vast internet hebt.

Tussen haakjes, een FemToCel en een FlyBox combineren is ook zinloos: de FemToCel straalt enkel 3G uit. En als je een FemToCel hebt, dan heb je ook vast internet en is de FlyBox sowieso overbodig.

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
Tomorrow is another day
Highlighted
Leidende sjamaan

Wat @Cdt24801  bedoeld is dat men vast internet moet hebben dus een Flybox of internet via 4G gaat de Femtocell niet ondersteunen. De femtocell wordt dus met een kabel aan de modem , router , switch of dergelijke verbonden. De femtocell werkt niet op wifi.

Highlighted
Leidende sjamaan

@patrick2  schreef:

Wat @Cdt24801  bedoeld is dat men vast internet moet hebben dus een Flybox of internet via 4G gaat de Femtocell niet ondersteunen. De femtocell wordt dus met een kabel aan de modem , router , switch of dergelijke verbonden. De femtocell werkt niet op wifi.

Als ik mij niet vergis heeft de FlyBox ook een UTP poort. Maar dat maakt niks uit, want als het 4G signaal sterk genoeg is om een FlyBox te laten werken heeft een FemToCell geen zin en is zelfs totaal overbodig.

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
Tomorrow is another day
0 pluimen
Highlighted
Leidende sjamaan

@Pensando 

Om alles nog eens samen te vatten:

Je vroeg of de FlyBox aan te raden is. Het antwoord is heel simpel: je moet een heel goede 4G dekking hebben van Orange, anders kun je het vergeten.

Is daarmee uw vraag beantwoord?

Tomorrow is another day
Leden met de meeste pluimen