annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Uploadsnelheid instabiel

Topic gestart op: 13-11-19 11h34

Antwoorden: 7 antwoorden

Tricolores
Aspirant verkenner

Uploadsnelheid instabiel

Beste Tribers,

Sinds een aantal weken, ondervind ik problemen met de stabiliteit van mijn upload. Ik ben een streamer, verdien hier een beetje mee bij, dus een goede upload is wel belangrijk.

Het begon met kijkers die kloegen over framedrops, uiteindelijk heb ik kunnen vaststellen dat dit aan een instabiele upload lag via diverse tests, waarvan ik de meest duidelijke hieronder gelinkt heb.

https://imgur.com/a/SRNsOWb

Ik heb uiteraard Orange gecontacteerd, zij hebben de dag erna meteen mijn hele installatie veranderd. De nieuwste router, nieuwe kabels... Het probleem is echter niet opgelost.

Men heeft geen idee meer waar het probleem kan liggen. Vanmiddag komt opnieuw een technieker, maar wat kan hij/zij doen als Orange het zelf niet weet?

Voor alle duidelijkheid: Ik werk altijd bekabeld, heb al andere kabels geprobeerd. 

Kan hier iemand me op de juiste weg zetten?

Alvast bedankt,

Tricolores

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tricolores 

Klopt helemaal wat @patrick2 zegt. Ik heb het persoonlijk ook mogen ervaren: stroringen en slechte verbinding die maar niet in orde kwemen. Uiteindelijk heeft een technieker die wat verder keek het gevonden: de aansluiting van de kabel aan de hoofdkabel op de paal buiten aan de straat was gecorrodeerd.

Dus, inderdaad, bij slechte verbinding, steeds ook de buitenkant van het huis nagaan, tot aan de connector waarmee je aan de hoofdkabel hangt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Tricolores
Aspirant verkenner

Technieker is weg. Heeft één en ander veranderd buiten de modem om, maar het probleem is niet opgelost. Kan dit echter niet simuleren met een speedtest, dus voor hen is de kous eigenlijk af.

Wat moet ik hier in godsnaam mee? Op deze manier kan ik niet streamen.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tricolores 

Ik zou een tool zoals bvb DU meter installeren. Daarmee een rapport maken over een bepaalde tijdspanne en daar dan mee naar de klantendienst trekken. Een speedtest zegt inderdaad niks.

Een link; hier downloadbaar 

Een andere tool waarmee je zoiets zou kunnen doen is bvb Glasswire. hier downloadbaar 

Dit is slechts een kleine greep uit beschikbare tools. Keuze genoeg.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen