annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Uploadsnelheid instabiel

Topic gestart op: 13-11-19 11h34

Antwoorden: 7 antwoorden

Tricolores
Aspirant verkenner

Uploadsnelheid instabiel

Beste Tribers,

Sinds een aantal weken, ondervind ik problemen met de stabiliteit van mijn upload. Ik ben een streamer, verdien hier een beetje mee bij, dus een goede upload is wel belangrijk.

Het begon met kijkers die kloegen over framedrops, uiteindelijk heb ik kunnen vaststellen dat dit aan een instabiele upload lag via diverse tests, waarvan ik de meest duidelijke hieronder gelinkt heb.

https://imgur.com/a/SRNsOWb

Ik heb uiteraard Orange gecontacteerd, zij hebben de dag erna meteen mijn hele installatie veranderd. De nieuwste router, nieuwe kabels... Het probleem is echter niet opgelost.

Men heeft geen idee meer waar het probleem kan liggen. Vanmiddag komt opnieuw een technieker, maar wat kan hij/zij doen als Orange het zelf niet weet?

Voor alle duidelijkheid: Ik werk altijd bekabeld, heb al andere kabels geprobeerd. 

Kan hier iemand me op de juiste weg zetten?

Alvast bedankt,

Tricolores

Labels (1)
7 ANTWOORDEN 7
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Beste Tribers,

Sinds een aantal weken, ondervind ik problemen met de stabiliteit van mijn upload. Ik ben een streamer, verdien hier een beetje mee bij, dus een goede upload is wel belangrijk.

Het begon met kijkers die kloegen over framedrops, uiteindelijk heb ik kunnen vaststellen dat dit aan een instabiele upload lag via diverse tests, waarvan ik de meest duidelijke hieronder gelinkt heb.

https://imgur.com/a/SRNsOWb

Ik heb uiteraard Orange gecontacteerd, zij hebben de dag erna meteen mijn hele installatie veranderd. De nieuwste router, nieuwe kabels... Het probleem is echter niet opgelost.

Men heeft geen idee meer waar het probleem kan liggen. Vanmiddag komt opnieuw een technieker, maar wat kan hij/zij doen als Orange het zelf niet weet?

Voor alle duidelijkheid: Ik werk altijd bekabeld, heb al andere kabels geprobeerd. 

Kan hier iemand me op de juiste weg zetten?

Alvast bedankt,

Tricolores

Ugh @Tricolores,

De uploadsnelheid schommelt inderdaad rond 10mbps, wat nogal laag is als je wilt streamen. Onze technische dienst houdt zich echter bezig met de downloadsnelheid aangezien upload niet veel gebruikt wordt voor een "normale" huishouding. 

Om een hogere en een stabielere uploadsnelheid te bereiken zou je beter naar een business internet overgaan. Onze residentiële technische dienst kan niet veel doen om je uploadsnelheid te verhogen.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
bollenmerel
Aspirant verkenner

Ik heb hetzelfde probleem!

 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@bollenmerel  schreef:

Ik heb hetzelfde probleem!

 


Dan kan ik u enkel hetzelfde advies geven ....

In ieder geval, wat het probleem ook weze, de informatie die je met die tools verzamelt is steeds nuttig, ook als er niks mis is. Maar als er iets mis is, wordt het wel aantoonbaar weergegeven.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Tricolores  het probleem wat u ervaart hoeft niet persee de oorzaak te zijn van de binnen installatie. Heb nu al jaren ervaring met die zaken en altijd als er naar de klantendienst gebeld wordt zeggen ze direct , technieker en verander alles. Direct erachter hoor ik de klant , het werkt niet. Eerst vanuit de klantendienst een meting ook buiten op de straat kant want daar lopen ook kabels en een tap of een paddestoel en een connector. Dus verwijs die man erop dat er daar ook gekeken wordt en alles uit meet. De kleinste storing ergens kan er voor zorgen dat het internet storingen heeft.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen