annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

VoLTE en VoWiFi ondersteuning Google Pixel 2

Topic gestart op: 23-03-19 17h20

Antwoorden: 13 antwoorden

Huberto
Ervaren verkenner

VoLTE en VoWiFi ondersteuning Google Pixel 2

Hallo,

Ik had voreger een chinese Xiaomi Mi6 die niet op jullie lijst staat maar bellen via Wifi en LTE werkte zonder probleem. 

Ik heb net een top toestel van Google gekocht - de Pixel 2 en met deze toestel werkt VoLTE en VoWiFi niet.

Ik vraag me af hoe komt het dat het met de chinese toestel werkte maar met bekende Google toestel niet...

 

Op jullie site staat dat de lijst van ondersteunde toestellen in de toekomst nog zal worden aangevuld. Hebben jullie reeds enig idee wanneer dit gaat gebeuren voor Google toestellen?

Alvast bedankt

Labels (3)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
patrick2
Wijze
Wijze

@Huberto de uitrol voor VoWifi en VoLte worden over verschillende fases gedaan. Hiervoor is ook een medewerking nodig van de fabrikant zelf. Het screenshot wat u gemaakt heeft geeft enkel via de klantenzone aan welk toestel u gebruikt. Uw oude toestel zal ook nog verdwijnen en het nieuwe komt zichtbaar maar heeft niks met deze activering te maken. Zoals bij meerdere providers geduld hebben met de uitrol en de activering hiervan. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Huberto
Ervaren verkenner


@patrick2  schreef:

@Huberto de uitrol voor VoWifi en VoLte worden over verschillende fases gedaan. Hiervoor is ook een medewerking nodig van de fabrikant zelf. Het screenshot wat u gemaakt heeft geeft enkel via de klantenzone aan welk toestel u gebruikt. Uw oude toestel zal ook nog verdwijnen en het nieuwe komt zichtbaar maar heeft niks met deze activering te maken. Zoals bij meerdere providers geduld hebben met de uitrol en de activering hiervan. 


Oke, ik snap het.  Maar... Google Pixel 2 is al meer dan 1 jaar op de markt en wel van bekende fabrikant.

Hoe komt het dat VoLTE en VoWiFi werkte wel met chinese Xiaomi toestel die in ons land officiel niet beschkbaar is?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Huberto  daar is natuurlijk moeilijk een antwoord op te geven. Waarom ondersteund telenet geen bellen via VoWifi op een iphone 7 en Orange wel? Na wat opzoek werk ben ik er achter gekomen dat Telenet andere en wat mindere toestellen ondersteund met VoLte en VoWifi dan Orange doet. Maar denk zelf wel dat het voor de toekomst is dat elk toestel ongeacht welk merk zal worden ondersteund maar dat de uitrol ervan lang duurd. Ook belangrijk is dat u regelmatig ziet naar updates want er kan zomaar in eens een dag zijn dat er staat provider gegevens bijwerken en dat het toestel in eens ondersteund wordt zonder deze in de lijst te zien. Mijn partner heeft een Huawei mate 20 pro staat niet in de lijst maar wordt wel ondersteund dus dat is ook iets wat ik niet geheel snap.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

En zo zijn er nog factoren. Los van het merk moet een Android foon om compatibel te zijn bvb minstens versie 8.0.0 hebben

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen