annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi sterkte

Topic gestart op: 09-04-21 18h37

Antwoorden: 16 antwoorden

Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Wifi sterkte

OPGELOST

Beste,ik zou graag iemand horen of zien of willen weten wat te doen! Wifi is alleen sterk in de woonkamer, nergens anders in het appartement!! Ook niet op terras!

Mijn dochter volgt online les,dit doet ze in haar kamer,maar daar is geen bereik! Mij was gezegd dat met 100mbps of zoiets meer dan voldoende ging zijn! Niet dus,graag zo snel mogelijk oplossing.

Ps: ik ben van proximus naar jullie overgeschakeld omdat ik daar ook problemen had

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Bedankt Patrick2, is duidelijk,ja ik zal dit overwegen. 

Bedankt allemaal om me toch even duidelijk te maken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
TwonickyII
Veteraan verkenner

@Pletse en @ Sandra11

Ik laat jullie weten dat bij bewezen een aangetoond minder wifi signaal in je appartement je ook
gratis een powerline setje kan bekomen bij Orange. Ik had hetzelfde probleem een jaar geleden.
Mijn slecht wifi ontvangst kwam door het hoog geïsoleerde appartement waar ik in woon. Ook het 4G signaal komt slecht door ...Soms mis ik telefoons omdat het signaal niet sterk genoeg is, maar door mijn wifi aan te zetten is dit opmerkelijk verbeterd . Dus contacteer toch maar eens de klantendienst en leg hun voor dat je slecht ontvangst hebt en normaal zouden ze je deze set gratis moeten bezorgen  .
M.V.G Dominiek

 

Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Is wel raar dat ik nog extra kosten moet doen voor een sterke wifi te mogen hebben terwijl de providers beloven dat zij een sterke wifi ontvangst kunnen leveren?

Komen de providers er wel goedkoop vanaf.

Ik ben over het algemeen heel content van orange. Kunnen jullie echt niets doen hieraan? Hebben jullie mijn lijn gecheckt?

 

TwonickyII
Veteraan verkenner

@Sandra11 

Wie zei iets van betalen, deze wifi versterking is geheel gratis hoor.

Ik heb daar niet voor betaald ..Je mag best een beetje op je  strepen staan als het over wifi
sterkte gaat . Powerliners worden gratis geleverd in een setje . Dit setje versterkt zowel je Wiffi als via je stroomnet je internet via kabel. Er zit dus ook een UTP aansluiting op deze powerliner.

Toch nog maar eens serieus navraag doen denk ik..
Groetjes Dominiek

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Sandra11 

Een lijn checken levert niks op.  Alles komt toe aan de modem.  Die heeft een zender, de wifi.  Het is bepaald dat een wifi een max zendvermogen mag hebben.  Alle providers moeten zich daaraan houden.  Je kunt het vergelijken met een walkie-talkie.  Als je verder gaat, of achter een stapel muren gaat zitten zul je ook geen of minder goede ontvangst hebben.

Je zult zelf een mesh moeten aanschaffen

Deze lijkt me betaalbaar - 3 stations en uitbreidbaar - TP-Link Deco M5 Multiroom wifi 3-Pack - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Laat het wel installeren door iemand die er wart van kent

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Sandra, de mensen die op dit forum reageren zijn voor alle duidelijkheid Orange klanten gelijk dat jij klant bent en geen medewerkers (voor zover ik weet). 
Dit is een pagina voor klanten die andere klanten helpen met tips en tricks en door ervaringen te delen.

Als je wil dat ze jouw lijn checken kun je bellen naar de klantendienst, nr 5000 en wachten tot je iemand aan de lijn krijgt. Geen bericht inspreken maar effectief wachten tot je iemand aan de lijn krijgt.

Iedere provider/fabrikant is beperkt tot een bepaalde ‘straalwaarde’ dat de wifi toestellen mogen uitzenden. Dit bepaald door Europa. Ze mogen dus geen ‘sterkere’ toestellen op de markt brengen wegens gezondheidsrisico’s.

Omdat klanten meer en meer gebruik maken van wifi en ook grotere snelheden wensen te behalen kan één enkel toestel daarom soms onvoldoende zijn. Daarom dat meer en meer mensen nu investeren in een eigen mesh set of powerline. Dit zijn dan meerdere toestellen die voor een betere dekking zorgen over een groter oppervlakte.
Je kan het vergelijken met je verwarming. Als je een houtstoof in de living hebt staan, dan zal de living lekker warm zijn maar hoe verder je van de stoof verwijderd bent, hoe kouder het wordt. Tegenwoordig hebben we niet meer 1 houstoof in de living maar meerdere radiatoren in elke ruimte. 

Zelf was ik vroeger Proximusklant. Ik had onvoldoende wifi. Ik heb geïnvesteerd in een eigen wifi set waardoor ik nu overal dekking heb. Ik ben dan voor de prijs overgestapt naar Orange en gebruik nog altijd mijn eigen set. 

1 x investeren en je leeft een paar jaar langer omdat je geen stress meer hebt wegens slechte wifi...

Leden met de meeste pluimen