Mobiel netwerk
Hoe zit het mobiele netwerk van Orange in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Wifi sterkte

OPGELOST

Beste,ik zou graag iemand horen of zien of willen weten wat te doen! Wifi is alleen sterk in de woonkamer, nergens anders in het appartement!! Ook niet op terras!

Mijn dochter volgt online les,dit doet ze in haar kamer,maar daar is geen bereik! Mij was gezegd dat met 100mbps of zoiets meer dan voldoende ging zijn! Niet dus,graag zo snel mogelijk oplossing.

Ps: ik ben van proximus naar jullie overgeschakeld omdat ik daar ook problemen had

Labels (2)
15 ANTWOORDEN 15

@Sandra11  

Wij checken niks. Wij zijn gewoon klant net als jou wij kunnen je enkel raad of advies geven. 

Ja je kan er extra kosten voor moeten neertellen om je wifi goed en correct te hebben. Orange of eender welke provider is niet verantwoordelijk voor de plaatsing van jou modem / router. Zijn plaatsen deze daar waar de kabel binnenkomt en dat kan een vervelende plaats zijn. 

Als deze op een slechte plaats staat waardoor iemand niet zijn gehele huis kan voorzien van wifi zal de klant zelf kosten moeten maken om een beter wifi signaal door het gehele huis of appartement te hebben. 

Neem nu als voorbeeld mij zelf , mijn kabel komt boven binnen in het huis. Dat wil zeggen dat ik de modem boven moet plaatsen. Hierdoor kan ik enkel van de wifi gebruik maken boven in het huis maar daar ben ik niks mee want beneden wil ik ook wifi. Oplossing : heb zelf een Mesh wifi systeem aangekocht van Velop. Deze kosten zijn voor mezelf omdat ik weet dat de modem op een slechte plaats staat en daar kan de provider helemaal niks aan doen. 

Je kan ook eventueel zelf je kabel verlengen of een nieuwe kabel voorzien die binnen komt. Dan kan je eventueel je modem verplaatsen naar een ander deel van je appartement. Maar ook deze kosten als de installatie ervan zal je zelf moeten doen. Spreek je hiervoor Orange aan dat er een technieker moet komen dan zal je ook deze kosten dienen te betalen. 

 

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Bedankt Patrick2, is duidelijk,ja ik zal dit overwegen. 

Bedankt allemaal om me toch even duidelijk te maken.

0 pluimen
Cdt24801
Leidende sjamaan

Je had hezelfde probleem met een andere provider?

Dan zou het best kunnen dat je een goed geïsoleerde woning hebt. In dat geval is WiFi vanop een centrale plaats moeilijk.

De beste oplossing is bekabelde AP's in de de andere ruimtes installeren. Is er geen UTP kabel naar die locaties zou je powerlines met WiFi AP kunnen gebruiken

Leuze van de dag | Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Bij andere provider had ik wel bereik tot de slaapkamers en terras,wel traag maar toch bereik. Met jullie niets. Vroeger woonde ik in een duplex,daar wel bereik,nu appartement alles gelijk. Alleen bereik tot de living? Dat is toch wel niet de bedoeling denk ik dan. Goed geïssoleerd? Weet ik niet zo,want ik hoor de buren toch 😊

0 pluimen

@Sandra11  

Wil wel even benadrukken dat wij Orange niet zijn hé dit is geen klantendienst enkel een forum om elkaar te helpen.

De raad van @Cdt24801  is best toch eens op te volgen want anders zal er moeilijk een oplossing komen. Tenzij je de klantendienst belt en eventueel een technieker laat komen om het te laten nakijken. Daar kunnen dan wel eventuele kosten aan zitten als een technieker komt moest de oorzaak niet bij Orange liggen.

   Patrick2 |    De eenvoudigste oplossing is vaak de beste! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen