annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi sterkte

Topic gestart op: 09-04-21 18h37

Antwoorden: 16 antwoorden

Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Wifi sterkte

OPGELOST

Beste,ik zou graag iemand horen of zien of willen weten wat te doen! Wifi is alleen sterk in de woonkamer, nergens anders in het appartement!! Ook niet op terras!

Mijn dochter volgt online les,dit doet ze in haar kamer,maar daar is geen bereik! Mij was gezegd dat met 100mbps of zoiets meer dan voldoende ging zijn! Niet dus,graag zo snel mogelijk oplossing.

Ps: ik ben van proximus naar jullie overgeschakeld omdat ik daar ook problemen had

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Bedankt Patrick2, is duidelijk,ja ik zal dit overwegen. 

Bedankt allemaal om me toch even duidelijk te maken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Sandra11 

Wat je om te beginnen ook eens kan doen is een WiFi analyzer app downloaden en dan eens met uw foon een wandeling doorheen alle ruimtes van uw woning maken. Dan krijg je een idee van waar er welke sterkte van WiFi doorheen de muren komt.

Als die waarden overal erg klein zijn gaat een mesh systeem ook niet helpen, want dat is evengoed WiFi die dan door de muren heen moet. Dan ben je beter af met powerlines (of beter nog UTP kabels, maar die installeren is natuurlijk breekwerk) en WIFi AP's.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


JanVC
Ervaren verkenner

Beste Sandra, ik heb gewoon de Mesh wifi geïnstalleerd de drie pack, besteld via Orange aan een mooie prijs van 99€

Installatie is erg eenvoudig en kan je zelf, nadien overal in en om het huis alsook op de zolder goede wif ontvangst.

Ook mijn bewakingscamera's die buiten het huis hangen (4stuks) werken perfect nu.

Mogelijk is ook dit voor jou de oplossing.

Groeten,

Jan

Sandra11
Gewaardeerd verkenner

Top! Dank voor de tip

Pletse
Gewaardeerde genezer

Wifi is van vele dingen afhankelijk. Mijn ervaring met appartementen is het volgende.

Omdat de muren van appartementsgebouwen meer gewicht moeten dragen (meerdere verdiepen) zijn deze uit andere materialen opgebouwd in vergelijking met muren van een huis. Meestal gebruiken ze beton in de muren of stenen met grotere dichtheid die meer gewicht aankunnen. Dit geeft als resultaat dat de wifi signalen moeilijk(er) door de muren geraken. 
Wat ook voor storing kan zorgen is de wifi signalen van de buren. Als er meerdere wifi netwerken op 1 plaats aanwezig zijn kunnen deze onderling voor storing zorgen. Wat meestal ook het geval is in appartementsgebouwen.

Vermits je spreekt dat je bij Proximus geen schitterende verbinding had in de slaapkamer/terras vermoed ik dat het dus echt wel aan de woonst ligt. Mogelijks had je iets meer verbinding bij Proximus omdat de modem op een andere locatie stond?

Uit eigen ervaring weet ik dat wifi mesh van Orange super werkt, echter in deze situatie zou ik eerder opteren voor een powerline set. Dit zijn 2 ‘stopcontactjes’ die onderling communiceren via het elektriciteitsnet. 1tje plaats je bij de modem, verbonden met een kabel. De 2de zet je dan in de slaapkamer. Het 2de toestel zend dan wifi uit. Opgelet, koop geen wifi ‘booster’, dit is 1 enkel toestel die wifi oppikt en ‘versterkt’ en terug doorstuurt. 

De wifi snelheid van Orange (100mbps) heeft niks te maken met het wifi bereik. De snelheid zal inderdaad verminderen hoe slechter het wifi signaal is. Mocht de snelheid van Orange standaard bvb 400mbps zijn, dan zou je nog altijd even ‘traag’ surfen als het wifi signaal onvoldoende is.

Conclusie: ga naar bol.com, bestel een powerline setje met wifi. Als dit het probleem niet oplost kun je de set nog altijd terug sturen ;-).

 

Leden met de meeste pluimen