annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zeer matige ontvangst thuis

Topic gestart op: 21-09-18 22h13

Antwoorden: 24 antwoorden

Moondust
Ervaren verkenner

Zeer matige ontvangst thuis

OPGELOST

Ik heb een heel slechte ontvangst in huis met de smartphone.

Dit is heel frustrerend omdat ik later altijd meldingen krijg van oproepen die ik gemist heb.

Ik heb ondertussen ook al de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar de ontvangst blijft slecht.

 

Is hier een oplossing voor?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze


@CeLaJa  schreef:

Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.

@Cdt24801  @patrick2 @Totem

 


Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.

Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...

Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....

En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...

Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.

Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.

Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
24 ANTWOORDEN 24
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Chris10 

Nee, ik kan dat niet bevestigen. VoWiFi en VoLTE staan beide permanent aan bij mij, en ik doe twee dagen met een lading.

Ben wel geen jongeling die vergroeid is met zijn foon ... 😋

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Chris10
Gewaardeerd verkenner

Haha.. ik ook niet hoor 😄  (Ben er 54 ! ) .... zeker geen intensief gebruik.... IPhone is wel al een jaar of 3 oud... misschien ligt daar de reden  zoals patrick2 al  zei... 😉

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Chris10  kijk daar heb je je reden. Hoe ouder een iphone des te meer die aan je batterij vreet. Mij vroeg van de week nog eentje is jou batterij ook zo snel leeg na de update want mijne vliegt er door. Maar die is ook al een paar jaar oud die gsm dus het kan hoor. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Ja, dat is ook weer zo een marketing strategie van de fabrikanten. Vroeger kon je een defecte of versleten batterij vervangen. Tegenwoordig, en dan zeker in het duurdere segment, kan dat niet meer.

Gevolg: batterij versleten of defect => nieuwe foon kopen ... Kassa kassa ...

Voor wie het aandurft om met mes, schroevendraaier en soldeerbout om te gaan kan het nog wel eens lukken, maar hoeveel zijn er dat?

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze


@CeLaJa  schreef:

Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.

@Cdt24801  @patrick2 @Totem

 


Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.

Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...

Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....

En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...

Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.

Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.

Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen