annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zeer matige ontvangst thuis

Topic gestart op: 21-09-18 22h13

Antwoorden: 24 antwoorden

Moondust
Ervaren verkenner

Zeer matige ontvangst thuis

OPGELOST

Ik heb een heel slechte ontvangst in huis met de smartphone.

Dit is heel frustrerend omdat ik later altijd meldingen krijg van oproepen die ik gemist heb.

Ik heb ondertussen ook al de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar de ontvangst blijft slecht.

 

Is hier een oplossing voor?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze


@CeLaJa  schreef:

Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.

@Cdt24801  @patrick2 @Totem

 


Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.

Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...

Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....

En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...

Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.

Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.

Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
24 ANTWOORDEN 24
patrick2
Wijze
Wijze

@Moondust u kan met de klantendienst bellen het nummer de 5000 . Deze gaan voor u een dossier op maken en dan krijgt u vervolgens de femtocel gratis thuis gestuurd met de post. De tweede lijn eventueel is via facebook messenger. Ook daar wordt dan een dossier gemaakt voor u en ook dan zal de femtocel gratis thuis gestuurd worden door de post. 

En waarom zou de klantendienst u niet willen helpen? veel denken dat het misschien kommer en kwel is maar er zijn  ook zeker hele goede mensen tussen die u zeker wel willen helpen , heb zelf hele goede ervaringen met de klantendienst ( drie keer ooit gebeld ) en via facebook messenger ook perfect geholpen ( twee keer tot nu toe ) 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Moondust
Ervaren verkenner

@patrick2 Ik heb contact gehad met de klantendienst en daar werd botweg gezegd dat dit niet kon ivm een herlaadkaart.

Er werd mij opgedrongen om over te schakelen op een abonnement ofwel een andere provider te nemen.

(Ik heb al met verschillende klantendiensten gebeld en ben steeds goed verder geholpen geweest. Zelfs waar ik pas klant was.) 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Moondust klinkt raar in de oren dat het met een herlaadkaart niet gaat werken. Stuur bericht anders via facebook messenger . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2en @Moondust

Ik vind het ook zeer bizar, die historie met de herlaadkaart .. De femtocel doet niets anders dan het telefoonsignaal via internet in uw huiskamer brengen en daar opnieuw uitstralen. Wie of wat dat signaal opvangt doet er inderdaad niet toe, er is geen enkele technische reden om daar onderscheid in te maken.

Voor wat betreft het bereik: in één van de artikels ergens op de website van Orange heb ik gevonden dat het om een 15-tal meter zou gaan in vrije ruimlte, dus heel sterk is dat signaal ook niet, maar wel voldoende om toch in de huiskamer normaal gebruik te kunnen maken van uw foon.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801 ja zou echt raar zijn he , herlaadkaart werkt niet en abonnement wel alsof dat kastje weet wat we hebben . Denk eerder dat de persoon aan de lijn niet veel goesting had maar bon zullen ff moeten afwachten wat het gaat worden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen