annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zeer matige ontvangst thuis

Topic gestart op: 21-09-18 22h13

Antwoorden: 24 antwoorden

Moondust
Ervaren verkenner

Zeer matige ontvangst thuis

OPGELOST

Ik heb een heel slechte ontvangst in huis met de smartphone.

Dit is heel frustrerend omdat ik later altijd meldingen krijg van oproepen die ik gemist heb.

Ik heb ondertussen ook al de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar de ontvangst blijft slecht.

 

Is hier een oplossing voor?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze


@CeLaJa  schreef:

Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.

@Cdt24801  @patrick2 @Totem

 


Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.

Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...

Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....

En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...

Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.

Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.

Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
24 ANTWOORDEN 24
Moondust
Ervaren verkenner

@patrick2 en @Cdt24801

Vandaag nog eens contact gehad met de klantendienst. En weer hetzelfde verhaal. Niet mogelijk met een herlaadkaart.

Dus nog steeds op zoek naar een oplossing

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Moondust is wel heel raar dat het met een herlaadkaart niet werkt. Maar goed ik kan de technische kant niet zien van de femtocel dus geloof wel dat het dan ook echt niet werkt met een herlaadkaart. Natuurlijk zijn er andere wegen te bewandelen om eventueel uw probleem op te lossen. Want op internet kan u altijd zoeken achter een versterker voor de gsm. Er zijn genoeg firma's te vinden die dit verkopen. Vrees alleen dat het niet de goedkoopste gaan zijn. Kan uw rekening niet maken maar kan mij voorstellen dat u ook geen tig euro's daar aan uit wil geven. 

Misschien een gedacht maar ook enkel een gedacht: u bent tevreden van Orange als provider en gebruikt een herlaadkaart. Het is ook niet zonder reden dat u een herlaadkaart gebruikt maar zou het een optie kunnen zijn om een klein abonnement van 8 euro per maand te nemen en dan eventueel een femtocel tenemen? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Moondust
Ervaren verkenner

@patrick2Ik had ook al gekeken naar een niet oem oplossing. Maar  deze zijn toch wel redelijk duur en blijkbaar niet volledig legaal.

De herlaadkaart is omdat ik veel meer telefoon krijg dan dat ik zelf bel. Vandaar dat een herlaadkaart beter uitkomt.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Moondust duidelijke reden voor de herlaadkaart. Dan denk ik zelf dat het moeilijk wordt om uw probleem zo snel mogelijk op gelost te krijgen. Er zal wel ergens een oplossing voor handen zijn maar niet direct vrees ik zelf. Wil voor u ook eventueel wel eens zien of ik ergens iets tegen kom dan laat ik dat weten hier . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Moondust

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid om VoWiFi te gebruiken, maar daarvoor heeft u een compatibele foon nodig, en dat zijn er niet zo heel veel en zijn natuurlijk niet de goedkoopste ...

Alhoewel, als ik het er nog eens op nalees staat daar inderdaad uitdrukkelijk bij dat deze techniek niet alleen een compatibele foon, maar ook een abonnement vereist ...  Dus ook weer geen oplossing voor u. Smiley Verdrietig

Hieruit kunnen we naar analogie vaststellen dat de femtocel inderdaad ook niet gaat werken op een herlaadkaart, maar dat is dan specifiek door Orange zo geprogrammeerd, zuiver technisch zou dat geen beperking mogen zijn.Gefrustreerde smiley

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen