annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zijn er "cord cutters" in de zaal?

Topic gestart op: 24-08-19 15h44

Antwoorden: 8 antwoorden

markpeeters
Aspirant scout

Zijn er "cord cutters" in de zaal?

Graag had ik ervaringen gehoord van mensen die geen kabel aansluiting meer hebben en TV kijken via internet en bv. Apple TV.

Ik kijk zo al niet veel TV en het aanbod, VRTNU, Netflix, YouTube, Stievie lijkt mij voldoende. En, een kabelabonnement vind ik vrij duur. (+/- 30 euro bij Telenet)

Voorlopig nog Telenet (TV en internet) en Proximus (gsm)

Overweeg de overstap naar Orange Love DUO (internet en gsm)

Alle ervaringen en tips meer dan welkom.

 

Labels (3)
8 ANTWOORDEN 8
Surfer
Ervaren genezer

Hallo Tom Peeters,

Waarom wil je kabelknipper worden? En het is goed om zich af te vragen:

1. Wat wil ik, wat kan/wil ik uitgeven en wat verbruik ik aan data en tv? Deze vragen heb ik op een blad genotteerd en gevalueerd. Licht eens jezelf door, voor jezelf of gezin.

2. Zoals onze collega tribe zegt, cortcutter is in de praktijk wat duurder, omdat de abo hoger zijn per stuk. Neem bijv. Dplay (discovery/ID&TLC) is 4E en straks Disney+ (met Nat. Geo. Chan.) +7E. Dat al te samen is 11E en duurder dan Stievie Premium; maar bij Dplay kan ik kijken wat ik wil (uitgesteld zonder rexlame) en ik kan kiezen. Bij STievie heb je die 2 content + de Vl. zenders.  Vlaamse zenders zijn  via het internet gratis.

We hebben hier 70 TV zenders (SD & HD), waarvan 12 betalend in basisaanbod (we hebben geen LOVE abo), neen, gewoon legaal. Daar kruipt wel uren researchwerk, maar zeker de moeite waard. Maar als je bij de Belgische zenders blijft, dan kan je ze gratis of betalend (via Stievie). En we pakken zeker geen IPTV die we niet kennen of waar geen adres/gsm staat; we hebben 10tallen IPTV bekeken en onderzocht, maar niet genomen.

3. Als extra kan film of sport streaming nemen. Play sports hebben we hier en dat is 30 euro (voetbalfans) & film abo nemen we bij verschillende legale en betalende streaming. Het is een invest op langere termijn. 

4. Voor de rest genoeg data en geen gsm abo bij Orange & prox. Hier gaat de helft avn het abo naar de televcombedrijven en de rest sparen we. In eigen bedrijf runnen (zelf runnen) en we doen wat we willen en dat gaat heel goed. Het abo van vroeger hebben hetzelfde gehouden, zoals bij Telenet (met alles erop en eraan) en nu beheren we zelf de dingen.

5. Dus ja, het is verschillend.

lipoon
Ervaren verkenner

Voor sport is Eleven Sport minder duur dan Orange, Telenet of Proximus omdat de providers enkel geïnteresseerd zijn om zoveel mogenlijk geld te verdienen en Eleven Sport zo veel mogenlijk personen wil berijken. Dat is een heel ander uitgangspunt

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hoi @markpeeters 

Ik maak al jaren gebruik van Apple TV en heb digitale TV nog enkel in huis (just in case), dus echt gecut is de cord nog niet 😉  Ik kan wel zeggen dat naar mijn noden Apple TV in combinatie met een Chromecast (sommige apps bestaan niet op Apple TV en/of Airplay) een goede match is.

Wat ik leuk vind is dat gerust een avondje kan vullen met wat mij dat moment ligt.  Dit kan een combinatie zijn van wat youtube filmpjes bekijken (momenteel zaken ivm 5G), gevolgd door enkele afleveringen van mijn favoriete serie op Netflix of Amazon Prime.  
Goedkoper is dit voor mij niet (in tegendeel, het is wat duurder), maar ik heb gewoon een andere keuze.  

Tip 1: Kijk eerst eens "vooraleer je cut" wat je het beste zou liggen qua content aanbieders.

Tip 2: Ik moet zeggen dat het mijn internet abonnement er zich wel perfect toe leent en dat ik geniet van die vrijheid van keuze 🙂 De kwaliteit van het internet is zeker even goed (en persoonlijke mening - zelfs beter) als bij de door jouw genoemde 😉  Orange gebruikt namelijk hetzelfde fysieke netwerk - dus je maakt sowieso al winst bij de overschakeling.

 

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange.  Ik ben ook gewoon een gebruiker op het forum.

lipoon
Ervaren verkenner

Ik raad je een Roku stick aan er zijn veel interresante kanalen die bij andere te betalen zijn zoals  Roku Channel

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen