annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoe vraag ik uitbreiding van het Orange netwerk aan?

Topic gestart op: 26-07-19 16h48

Antwoorden: 24 antwoorden

emp62
Gewaardeerd verkenner

hoe vraag ik uitbreiding van het Orange netwerk aan?

ik heb een prepaid kaart gekocht van ORANGE om te testen hoe de 4G ontvangst is op mijn locatie. Want mijn eigelijke doel is internet via het Flybox abonnement. Nu heb ik helaas geen 4G dekking bij mij thuis. Ongeveer 1.5km naar het noorden staat een zendmast met ORANGE apparatuur. Als ik daarheen rijd werkt het prima 16 mbps Down en Up. Ongeveer 1km ten zuiden van mij staat ook een zendmast. Daar zijn spullen van BASE maar volgens mij niet van ORANGE. Want ik krijg daar helemaal geen signaal. BASE doet het prima. BASE doet het ook prima bij mij thuis.

Dus ik wil graag een aanvraag indienen zodat ORANGE hun apparatuur ook aanbrengt op die mast 1km ten zuiden van mijn huis. Hoe doe ik dat? Is het mogelijk een aanvraag in te dienen?

Het gaat om de mast aan de N633 4987 Stoumont:

Coördinaten: 5.73569O / 50.43987N
Lambert: X: 247098 / Y: 126341 m 

Aan de locatie Quarreux (hele straat) is geen 4G signaal van ORANGE helaas. 

Labels (2)
24 ANTWOORDEN 24
Cdt24801
Wijze
Wijze

@emp62 

Dan is uw enige mogelijkheid de klantendienst van Orange aanspreken ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
emp62
Gewaardeerd verkenner

mijn hoop was ook een beetje dat Orange hier mee leest. Maar ik heb verzoek al ingediend. Ik wacht een paar dagen maar als ik niks hoor ga over naar sateliet internet. Ik wacht nu dus al 12 jaar op fatsoenlijk internet hier en die bedrijven doen toch niks. Als het ze te weinig oplevert op het platteland en er is geen concurrentie dan gaan ze liever op vakantie.

Heel redelijk internet mogelijk via sateliet

https://www.skydsl.eu/en-NL/Personal/Internet-via-satellite

50 mbps down 6 mpbs up voor iets van 40€/maand. Initieel (eerste 24mnd) iets van 50€/maand als je de kosten van schotel en router etc afbetaald. Maar 50 mbps down, 6 up is niet slecht 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@emp62  onze Totem en @AssiaA lezen wel mee. Misschien kunnen deze ook eens een rookseintje geven naar de betrokken diensten binnen Orange.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
emp62
Gewaardeerd verkenner

ja ik wacht even af of ik nog een reactie krijg. 4G internet zou ideal zijn ook met het oog dat met 5G de snelheden helemaal super worden. Aan de andere kan zit ik in de Ambleve valei en de vraag is of het ooit wat gaat worden. Dus ik maak halverwege deze week een beslissing of ik naar sateliet ga. Mijn metingen van 4G bij BASE bij mij binnen zijn een beetje variabel. 

metingen gedaan tussen 20 juli en 29 juli

Down (mbps), Up (mbps)

13.99, 3.86

14.54, 7.70

13.33, 5.65

12.73, 5.96

5.30, 0.75

10.60, 0.97

10.15, 1.42

Dus het is nogal variabel. Neem aan dat sateliet internet meer stabiel is.

Aan de andere kant was mijn meting met mijn Orange kaart op de locatie van de parkeerplaats bij Ninlingspo (dicht bij de zendmast) 16.24 mbps Down en 15.30 mbps Up wat natuurlijk zeer goed is.

0 pluimen
emp62
Gewaardeerd verkenner

ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van Orange. Per email heb ik de helpdesk 2xaangeschreven. Helemaal geen antwoord gekregen.

Satelliet internet is geen optie. Ik heb ze gebeld en lijkt de louche bende te zijn. Prijzen op site lijken transparant totdat je er achter komt dat het niet transparant is. "helpdesk" is een heel vreemde toestand. En lees dit maar eens, een boevenbende is het: https://www.trustpilot.com/review/skydsl.eu

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen