annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

slechte ontvangst

Topic gestart op: 25-08-20 10h13

Antwoorden: 26 antwoorden

Emma8600
Gewaardeerd verkenner

slechte ontvangst

sinds Corona dien ik veel van thuis uit te werken. 

Klanten geven mij bijna altijd mee dat het telefoongesprek bar-slecht is tussen ons. 

op andere locaties heb ik hier geen problemen mee. 

zopas gebeld naar de technische dienst van Orange, mijn adres heeft perfecte verbinding. ligt aan de isolatie in mijn huis. daar valt blijkbaar niets aan te doen...

 

toch vraag ik het hier nog eens, kan iemand mij helpen die verbinding te verbeteren? zijn er providers waar het beter werkt? Ik zou uiteraard na 17 jaar niet willen veranderen van Orange naar ergens anders maar mijn werk mag er niet onder lijden.

HELP!!

26 ANTWOORDEN 26
Gregory
Wijze
Wijze


@Emma8600  schreef:

Oké, zal ik doen! Ik jou jullie op de hoogte. 


Ja, @Emma8600 Laat iets weten

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Ik zou eens proberen met een andere telefoon. Eender welk Android toestel bv.

Vaak is het zo dat slechte ontvangst onderbrekingen  geeft in je signaal. Dus uitvallen bij stukjes en brokken.
Als het een andere storing is die neerkomt op slechte verstaanbaarheid ligt dat soms gewoon aan een slechte telefoon.
Ik heb dat ooit gehad met een Iphone, lang geleden, en dat heeft me toen maanden gekost om te geloven dat het toch aan mijn telefoontoestel lag.
Dus : probeer eens jouw eigen simkaart te stoppen in een ander toestel waarvan je weet dat de gesprekken een goede kwaliteit hebben.

 

Nog een advies dat ik hier al heb gegeven : ga eens op 2G staan met je telefoon en probeer daarmee te bellen. Het 2G signaal is soms beter voor telefoneren van binnenuit en geeft nog altijd een degelijke gesprekskwaliteit. Als dat het probleem zou kunnen oplossen...


Of je al dan niet slechte ontvangst hebt kan je controleren door een app te installeren in het genre van 'Network signal info' en daar te bekijken wat je ontvangst is en tussen welke cijfers in dbm het schommelt.

Mocht het resultaat slecht uitvallen, bekijk dan of je in een zeer goed geisoleerd huis woont. Die nieuwste generatie huizen met zeer grondige isolatie gaan ook het signaal van een andere operator tegenhouden, tenzij die zijn antenne misschien veel dichter bij je huis staat.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen