annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

uploadsnelheid instabiel Easy Internet@home

Topic gestart op: 20-11-19 19h42

Antwoorden: 11 antwoorden

walterBE
Veteraan verkenner

uploadsnelheid instabiel Easy Internet@home

Hallo,

Ik heb Esay Internet@home sinds een paar jaar. Tot op heden geen echte problemen. Toch tot gisteren. 

Normaal heb ik een upload & download van een 45-55 Mbps. Soms iets meer, upload regelmatig wat hoger dan download. ping een +/- 20 ms.  Signaalsterkte 75% , 3 van de 4 streepjes. 

Toestel is een TP Link Archer.

Archer MR200 v1 met firmware 0.9.1 0.0 v004a.0 Build 170210 Rel.63527n

Sinds gisteren heb ik problemen met de uploadsnelheid. Die is instabiel en vooral erg laag. In zijn meest extreme momenten zit ik op 0 of onder de 1 Mbps. Meestal wat hoger. Een 2,5Mbps tot 13 Mbps.

De andere waarden zijn normaal. Goede ping, goede downloadsenlheid. Al is die soms een beetje lager, nog steeds prima. Zelfde signaalsterkte.

Gisteren 12u:

https://www.speedtest.net/result/8776522951

Gisteren 15u - terug redelijk, goed zelfs al is het wel lager dan normaal:

https://www.speedtest.net/result/8776939814

En zo verder. Ook vandaag.

Uploadsnelheid regelmatig voor uren (zeer) laag.  Waarvoor ik die verbinding gebruik heb ik een stabiele upload nodig van toch wel een 10-15 Mbps. Eentje waar ik op kan rekenen, niet eentje die gaat zwalpen.

Fabrieksreset gedaan. Geen verschil. Ik contacteerde de klantendienst hierover. Medewerker kon niets fout vinden dat deze kon zien langst de kant van Orange.  Advies is om met de Flybox naar een Orange Shop te gaan om de firmware te laten updaten. 

Dat zal ik dan morgen gaan doen. Maar ik moet toegeven dat ik daar niet in geloof. Het zou mij al sterk verbazen als er een nieuwe firmware effectief zou zijn en zelfs dan dat dit hier iets mee te maken heeft.

In afwachting daarvan:

Zijn er mensen hier die zich hierin herkennen en misschien de oplossing weten?

 

 

Labels (1)
11 ANTWOORDEN 11
walterBE
Veteraan verkenner

Even het verhaal afronden hier;

Ben uiteindelijk toch nog opnieuw naar een Orange Shop geweest met mijn Flybox.  Terug die in Jette. 

Zelfde persoon als vorige keer maar nu wou die mij wel helpen. Al was wat die blijkbaar kon doen zeer  beperkt. Die schakelde het toestel aan op de stroom. En vroeg dan aan mij mijn wifi-wachtwoord en logde in met zijn telefoon op zijn Flybox. Dit om dat een poos later tot de conclusie te komen dat er geen firmware update was.

!!!!

.... dus ... de telefonische klantendienst stuurde mij naar een Orange Shop voor een niet-bestaande firmware-update te doen.  En die update doen is gewoon inloggen en op de knop klikken om te controleren online of er een update is.

Alsof ik dat niet zelf al gedaan had, wat de klantendienst nooit vroeg of afvinkte. Of voorstelde dat ik zou zijn i.p.v. mij naar een winkel te sturen. (3de bezoek ondertussen speciaal hiervoor)

Ik veronderstelde dat als de klantendienst een firmware update voorstelde dat die eerst nagezien hadden dat er wel een nieuwe versie beschikbaar was voor mijn toestel. En als ze mij naar een winkel sturen dan is dat omdat die firmware intern is en niet publiek mag gemaakt worden. Ik had verwacht dat ze die zoals normale mensen via ethernet gingen aanluiten om die maneel te flashen. - Neen dus.

Ik had ook via Facebook messenger contact gezocht met Orange klantendienst. Vriendelijk maar extreem traag. Op elke communicatie is het dagen wachten op reactie. Daar was het advies in te loggen in Flybox en te controlleren of er een firmware-update was. En verder te bellen naar de klantendienst voor technische ondersteuning en waar ze mijn een nieuwe Flybox konden laten opsturen 'indien nodig'. 

Wat ik vandaag dan ook gedaan heb (na mijn bezoek aan de Orange shop). Zeer vriendelijk geholpen. Verhaal gedaan. Niets mis langst de kant van Orange zover men kon zien. 

Ik heb dus nog steeds zeer zware snelheidsstoringen. Verbindingssnelheid is instalbiel en onbetrouwbaar. Soms werkt het perfect, soms maar een paar Mbps  uren lang. 

Advies klantendienst; ga naar een Orange Shop om de simkaart te verwisselen.

Ik uitte mijn twijfels of dat er wel iets mee te maken kon hebben maar kom. En als dat dan geen verschil zou maken, zou het niet aan de Flybox zelf kunnen liggen? - Ja, dan moet die vervangen worden als die simkaart-swap niets zou uithalen.

Maar de klantendienst kan er geen opsturen. Dat is dan een nieuwe kopen in de winkel.

Tot zover de historiek.

Oplossing; ik zet mijn abonnement stop voor Easy Internet @home.  Er is een zeer goede aanbieding met gratis hardware van een nieuwe concurent van Orange. Zo is het probleem ook opgelost.

Nabeschouwing;

Op zich is niet het probleem dat als mijn gekochte hardware defect is ik niet gratis nieuwe hardware krijg van Orange. Al had ik dat zeer kunnen waarderen als ze dat wel zouden doen. Laat mij een contract van twee jaar eventueel tekenen voor de gratis hardware.

Er was twee jaar garantie op en als die stuk is dan is dat niet abnormaal dat ik daar moet voor betalen.

Het probleem is de organisatorische incompentie  in de klantervaring. Het begint al als je naar Orange klantendient gaat bellen. Ik heb Esay Internet@home. 'Vast internet voor thuis' (ook al verloopt dat via 4G).

Als je dat kiest in het keuzemenu, problemen met uw internet dan maak je de foute keuze. Moet men u doorschakelen naar de mensen die over de gsm's gaan.

Het gedoe met de firmware, geen enkele medewerker sprak Nederlands in de shops ... verschillende uitleggen over wat mogelijk is om een andere Flybox te bekomen.

Jammer. Easy Internet@home is eigenlijk een goed product. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@walterBE 

Hetgeen ik hier lees stemt mij droevig ...

Zulke dingen zijn inderdaad eigenlijk onaanvaardbaar voor zo een groot bedrijf dat een intussen zo goed als onmisbare dienst verleent. Of zou moeten verlenen ....

Heel jammer .... Gefrustreerde man

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


walterBE
Veteraan verkenner

Toch nog een aanhangsel over de stopzetting;

Op 29/11/2019 via de website een aanvraag gedaan tot stopzetting.Bevestiging van het verzoek tot stopzetting ontvangen.  Bij een eerder contact met de klantendienst met de vraag hoe ik een product diende stop te zetten was dat het advies om het zo te doen. 

Omdat ik midden vorige week nog geen reactie noch stopzetting heb mogen ontvangen naar een Orange shop gegaan. Die konden het niet stopzetten. Als ik de aanvraag reeds gedaan had diende ik te wachten.

Vandaag belde ik naar de klantendienst omdat ik nog steeds geen reactie had ontvangen. Ik kies vragen over mijn factuur en 'ik wens een medewerker te spreken'. - Ik vraag stopzetting contract. Wil weten waarom ik het wil opzeggen, leg ik uit. Medewerker wil vertelllen over Orange vast internet. Ik geef aan dat ik geen verkoopsgesprek wens, wil opzeggen. Medewerker gaat mij daarvoor doorschakelen. - Ik zit terug in het keuzemenu van Orange.

Kies terug de zelfde keuze als daarjuist.  Andere medewerker beweerde dat hij de stopzetting heeft gedaan. Vanaf vandaag, niet 29/11.  Na de afrekening kan ik vragen om dat te laten corrigeren later.

Ik zie in mijn klantenportaal dat de nu tellers van het dataverbruik niet meer beschikbaar zijn. Doet mij vermoeden dat er effectief iets aangepast is.

Dus uw contract opzeggen is ook niet zo eenvoudig. En de eerdere gegeven informatie dat dit niet telefonisch kon was dus ook fout.

 

 

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Toch nog een aanhangsel over de stopzettingOp 29/11/2019 via de website een aanvraag gedaan tot stopzetting.Bevestiging van het verzoek tot stopzetting ontvangen.  Bij een eerder contact met de klantendienst met de vraag hoe ik een product diende stop te zetten was dat het advies om het zo te doen. 

Omdat ik midden vorige week nog geen reactie noch stopzetting heb mogen ontvangen naar een Orange shop gegaan. Die konden het niet stopzetten. Als ik de aanvraag reeds gedaan had diende ik te wachten.

Vandaag belde ik naar de klantendienst omdat ik nog steeds geen reactie had ontvangen. Ik kies vragen over mijn factuur en 'ik wens een medewerker te spreken'. - Ik vraag stopzetting contract. Wil weten waarom ik het wil opzeggen, leg ik uit. Medewerker wil vertelllen over Orange vast internet. Ik geef aan dat ik geen verkoopsgesprek wens, wil opzeggen. Medewerker gaat mij daarvoor doorschakelen. - Ik zit terug in het keuzemenu van Orange.

Kies terug de zelfde keuze als daarjuist.  Andere medewerker beweerde dat hij de stopzetting heeft gedaan. Vanaf vandaag, niet 29/11.  Na de afrekening kan ik vragen om dat te laten corrigeren later.

Ik zie in mijn klantenportaal dat de nu tellers van het dataverbruik niet meer beschikbaar zijn. Doet mij vermoeden dat er effectief iets aangepast is.

Dus uw contract opzeggen is ook niet zo eenvoudig. En de eerdere gegeven informatie dat dit niet telefonisch kon was dus ook fout.

 

Ugh @walterBE

Totem wordt ook droevig om dit te lezen. Upstreamproblemen zijn inderdaad altijd moeilijk om te corrigeren maar je had inderdaad een beter antwoord moeten krijgen.

Je wordt altijd verwelkomd op Tribe geachte verkenner.
Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@walterBE  klopt helemaal. U kan een stopzetting doen op bepaalde manieren , online , telefonisch of in een shop. Het beste is nog altijd telefonisch omdat het dan sneller gaat. Online , is beter omdat u dan een bevestigings mail ontvangt. Natuurlijk een beetje door zeuren bij de klantendienst en deze zetten dat ook op mail er bevestiging. HHet nadeel bij Orange is gewoon dat er vele diensten door elkaar heen werken en dat online aanvragen gewoon veel tijd in beslag nemen. Ik heb toen via FB een stopzetting gevraagd  van vast internet en binnen de 2 uur was dat volledig in orde.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen