annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wifi meerdere apparaten

Topic gestart op: 03-01-20 15h02

Antwoorden: 24 antwoorden

raskit
Veteraan verkenner

wifi meerdere apparaten

Met mijn smartphone kan ik probleemloos op het wifi-netwerk, de smartphone van mijn vriendin kan niet verbinden. Ik heb net nog een nieuw smart-apparaat in huis en die kan ook niet verbinden.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Labels (1)
0 pluimen
24 ANTWOORDEN 24
raskit
Veteraan verkenner

Heb alle verschillende opties geprobeerd, doet nog niks.

 

Bij data versleuteling staat TKIP, heb ik veranderd naar AES maar ook geen verschil.

 

Bij de foutmelding staat er check the Mac adress filter under your router's settings, maar bij die mac filter is ook niks te vinden...

raskit
Veteraan verkenner

 
Cdt24801
Wijze
Wijze

@raskit 

Die WPA, dat zou intussen eigenlijk al WPA2 moeten zijn. Dat zou een reden kunnen zijn dat moderne toestellen die verouderde versie niet aanvaarden.

Als je Engels begrijpt en een beetje technische termen geen onbekenden zijn is hier een link met uitleg over WPA2, AES en TKIP.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


raskit
Veteraan verkenner

Ik begrijp wel wat er staat maar geen idee wat het probleem kan zijn, als ik het zo lees zou alles moeten werken voor het probleem wat ik heb...

 

Als ik de beveiliging helemaal afzet lukt het wel, dus moet sowieso daar wel iets zijn...

Edyzer
Ervaren verkenner

@raskit 

Is het een eigen router, zoja welk merk en model? Probeer een hard reset en een configuratie wizard te volgen om de basis in te stellen zonder teveel manueel aan te passen.

Voordien vermelde je Mac filtering, dat zou best uitstaan want anders kan je alle inkomende blokkeren voor je het beseft. 

Leden met de meeste pluimen