Mobiel netwerk
Hoe zit het mobiele netwerk van Orange in elkaar? Informatie over de installatie van nieuwe antennes? Je vindt hier alles wat er te weten valt over het netwerk dat nog verder gaat …
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Veteraan verkenner

wifi meerdere apparaten

Met mijn smartphone kan ik probleemloos op het wifi-netwerk, de smartphone van mijn vriendin kan niet verbinden. Ik heb net nog een nieuw smart-apparaat in huis en die kan ook niet verbinden.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Labels (1)
0 pluimen
24 ANTWOORDEN 24
Ervaren verkenner

@raskit 

Is het een eigen router, zoja welk merk en model? Probeer een hard reset en een configuratie wizard te volgen om de basis in te stellen zonder teveel manueel aan te passen.

Voordien vermelde je Mac filtering, dat zou best uitstaan want anders kan je alle inkomende blokkeren voor je het beseft. 

Veteraan verkenner

ja die heb ik nu, en staat een paswoord in maar nog nooit moeten geven, enkel van wifi-netwerk zelf

Anonymous
Niet van toepassing

Wellicht een Authenticatieprobleem,

Wat de anderen al voorgesteld hebben zou ik toch eens uitproberen:

WPA2 met TKIP of WPA2 met AES.
Je kan ook eens WPA proberen ipv WPA2

De encryptie en MAC-adres filtering ook eens uitzetten.

Las ondertussen dat het zonder beveiliging wel lukt?  Hmmm even denken!

Veteraan verkenner

En hoe zet je dat uit? Of waar?

Ik kan enkel een menu zien waar mac-adressen kunnen staan maar staat niks in dusja...

Anonymous
Niet van toepassing

@raskit 

Heb je al eens via WPS proberen in te loggen?

0 pluimen
Veteraan verkenner

Dat is even op die knop duwen dat het lampje flikkert op de modem? Dan ja 🙂

En nog even een antwoord op een vorige post, was ik nog vergeten, heb gewoon de orange modem

Anonymous
Niet van toepassing

@raskit 

Oke 

Kan je de Chanel specificatie (geconfigureerd kanaal) eens wijzigen van "Auto" naar een kanaal.

2.4Ghz naar bv kanaal 2

Leidende sjamaan

@Anonymous  schreef:

@raskit 

Oke 

Kan je de Chanel specificatie (geconfigureerd kanaal) eens wijzigen van "Auto" naar een kanaal.

2.4Ghz naar bv kanaal 2

Dat zou toch geen rol mogen spelen vermits het zonder beveiliging wel werkt ....

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Anonymous
Niet van toepassing

@Cdt24801 

Zonder beveiliging werkt het idd
Maar met beveiliging zou ik het toch wel eens testen!

Soms is (iets onnozel) een oplossing!! @raskit heeft al verschillende dingen geprobeerd!! 

Leidende sjamaan

@Anonymous 

Als het aan de beveiliging ligt kan het eigenlijk niet aan het kanaal liggen.

Dan moet je eerder zoeken in het type beveiliging en hoe die geïmplementeerd is. Dat men bij voorkeur WPA2 - PSK (AES) gebruikt is reeds aangehaald. Alle moderne toestellen kunnen dat aan.

Dan blijft er nog het paswoord zelf. ZIjn daar restricties op? Worden er nergens fouten gemaakt met hoofdletter o (O) en cijfer nul (0) of hoofdletter ie (I) en kleine el (l), grote letters of kleine letters, leestekens, spaties ....

Wat misschien ook zou kunnen helpen is de router resetten naar fabrieksinstellingen en compleet herbeginnen.

Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Leden met de meeste pluimen