annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

1,94 euro aangerekend voor mms , geen mms verstuurd

Topic gestart op: 26-09-18 12h13

Antwoorden: 5 antwoorden

tonyclaesens
Aspirant verkenner

1,94 euro aangerekend voor mms , geen mms verstuurd

OPGELOST

Op mijn app van mijn gsm staat dat ik 1,94 euro moet bijbetalen aan mms kosten .

heb helemaal geen mms berichtjes verstuurd , dus deze 1,94 euro is mij foutief aangerekend.  

wel misschien de 24 ste een paar lange tekst berichtjes verstuurd .

dus ik ga niet opdraaien voor deze 1,94 kosten , sms is gratis , ook al zijn de tekst berichtjes langer .

dat is nu al de 2 de keer , heb intussen mijn sms functie op mijn gsm uitgeschakeld . 

helemaal over gegaan op messenger.

0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cleopatra
Veteraan verkenner

Met een mms stuur je een foto, een tekst (2.000 tekens) of een filmpje (maximaal 300 kB) naar het gsm-nummer of het e-mailadres van je contacten.

Kan zijn dat het inderdaad lag aan de lange sms 😞 Beste opsplitsen in korte delen of eens gaan snuisteren in je instellingen om te voorkomen dat je geen mms verstuurt

MMs'en zijn inderdaad betalend

Contesteren kan natuurlijk altijd via de klantendienst

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Cleopatra
Veteraan verkenner

Met een mms stuur je een foto, een tekst (2.000 tekens) of een filmpje (maximaal 300 kB) naar het gsm-nummer of het e-mailadres van je contacten.

Kan zijn dat het inderdaad lag aan de lange sms 😞 Beste opsplitsen in korte delen of eens gaan snuisteren in je instellingen om te voorkomen dat je geen mms verstuurt

MMs'en zijn inderdaad betalend

Contesteren kan natuurlijk altijd via de klantendienst

0 pluimen
tonyclaesens
Aspirant verkenner

ik heb in instellingen niets gevonden voor deze uit te schakelen , heb een sony experia z2 van gsm , toch bedankt voor je berichtje , mijn berichtjes zullen te lang geweest zijn , maar deze moet gratis blijven vind ik , verleden maand ook het zelfde mee gemaakt , ook 4 euro meer moeten betalen, geen mms verstuurd .  groetjes

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@tonyclaesens

Heel waarschijnlijk ligt het aan één of meerdere (te) lange SMS'en, daar wordt dan inderdaad automatisch een MMS van gemaakt. Als oplettend bent zie je het wel, op uw scherm staat dan MMS verzonden ipv SMS verzonden.

Er bestaat inderdaad een setting die je kan wijzigen zodat uw foon dat niet meer doet:

http://innov8tiv.com/fix-sms-converting-to-mms-in-galaxy-and-other-android-phones-guide/

Of ook, zonder app:

Ga in uw foon naar het menu SMS. Klik op de drie puntjes rechtboven en klik dan op "Instellingen". Ga helemaan naar beneden "Meer instellinegn". Vervolgens klik je op SMS-berichten. Volgende keuze is "Invoerstand". Hier kies je dan GSM-alfabet" ipv "Automatsich" en verlaat  het neu. De conversie is nu uitgeschakeld.

Dit is wel voor Android.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@tonyclaesens kan het zijn dat u een Iphone gebruikt ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen