annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe veranderen naar Tempo Giga?

Topic gestart op: 28-05-19 19h32

Antwoorden: 4 antwoorden

Ollie_Ghent
Gewaardeerd verkenner

Hoe veranderen naar Tempo Giga?

OPGELOST

Dag iedereen,

Ik heb mijn moeder een cadeau gedaan, nieuwe iPhone XR.
Ze komt van oude Nokia die 10 jaar oud is dus is ze van SIM-kaart moeten veranderen.

Ik vroeg dan als het mogelijk was haar de Tempo Giga te geven.

In de winkel zei de verkoper mij: "Ah, gewoon naar 5123 bellen en jouw tarief plan zelf aanpassen, wij kunnen dit niet".
Raar want ik heb Tempo Giga sinds 3-4 jaar en heb nooit zelf iets moeten aanpassen maar enfin.

Ik installeer de Orange-app op de iPhone en zie idd dat de vorige tarief meegenomen is: Dolfijn.
Ok, dit wil ik dus in Tempo Giga veranderen.

We komen thuis en ik bel naar 5123. Tiens, niks van opties voor tariefplan te veranderen, zucht.
Zal dan zelf maar wat opzoeken.. Goed, #121# gevonden via website van Orange.
Ik bel ernaar toe en wat krijg ik te zien: "Jouw huidig tariefplan is Tempo Giga"..
Wat?!

Ik versta hier niks van.. De Orange-app zegt mij dat het Dolfijn is en kan geen andere optie kiezen in de app en als ik bel naar #121# zegt men dat ze toch al Tempo Giga is..

Wat moet ik doen?! En please, stuur me niet terug naar de winkel want in Gent met circulatieplan.. Heb precies al tijd verloren daar met verkeerde informatie..

Extra info:
- andere (oude) GSM en SIM-kaart zijn inactief (GSM ligt werkelijk uit sinds we uit de winkel zijn)
- iPhone werd al opnieuw opgestart
- er kan gebeld en SMS verstuurd worden van iPhone naar anderen en vice versa
- er is een 4G-label te zien rechtsvanboven op de iPhone maar kan niet op het internet
- er zijn al enkele uren verstreken
- Orange-app toont wel de juiste belwaarde

Gezien we niet weten wat er gebeurd als ik nu 15euro (Dolfijn of Giga zonder dat we het weten) wil opladen op haar iPhone, wil ik 't risico ook niet nemen voor Dolfijn-tarief te herladen. Ik moet er zeker van zijn als ik 15 euro oplaad, ook oplaad voor Tempo Giga en de 4GB krijg.

Mvg,

Olivier

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Ollie_Ghent
Gewaardeerd verkenner

Het is idd Tempo Giga volgens Klantenzone.

Ik heb deze opgeladen met 15 euro en is idd 4GB, 4000 SMS'en, ..
Ik vind wel dat het wat raar is met het Dolfijn-teken in Orange-app maar goed, het werkt nu.

 

Bedankt voor jullie hulp!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Ollie_Ghent  zoals het antwoord van @Cdt24801 al aangeeft ook in de plantenzone een profiel aan maken . Daar kan u ook zien wel tarief plan u heeft. 

Belangrijk om te weten is dat het mogelijk is om van een abonnement naar een Tempo Giga te gaan. Enkel wat u moet doen is de indentiteitskaart van uw moeder meenemen omdat deze kaart op haar naam geactiveerd wordt , privecy wet . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Ollie_Ghent 

Heb je al eens een login gemaakt voor de klantenzone op PC? Die is iets uitgebreider dan de app.

Dan kan je daar ook nog eens nagaan welke formule nu daadwerkelijk actief is. En ook opladen kan via die klantenzone.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Ollie_Ghent
Gewaardeerd verkenner

Het is idd Tempo Giga volgens Klantenzone.

Ik heb deze opgeladen met 15 euro en is idd 4GB, 4000 SMS'en, ..
Ik vind wel dat het wat raar is met het Dolfijn-teken in Orange-app maar goed, het werkt nu.

 

Bedankt voor jullie hulp!

patrick2
Wijze
Wijze

@Ollie_Ghent  eventueel eens de app eraf halen en terug opnieuw erop zetten. Kan zijn dat deze niet mee veranderd is na de verandering.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen