annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel internet op laptop mogelijk bij Orange?

Topic gestart op: 11-05-19 21h40

Antwoorden: 14 antwoorden

marc63
Gewaardeerd verkenner

Mobiel internet op laptop mogelijk bij Orange?

OPGELOST

Hallo,  ik ben op zoek naar een manier om een laptop en vaste pc te voorzien van internet van onze vereniging. Momenteel maken we verbinding via een hotspot maar die kwaliteit is zeer miniem. Hoe pakken we dit het best aan? Ik lees dat je hiervoor een 'dongle' moet aanschaffen maar ben niet echt vertrouwd met dit alles. 

Labels (2)
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@marc63  er is een mogelijkheid tot het krijgen van internet op pc of laptop. Zoals u reeds aanhaald kan het gaan via een Dongle. Dat is een USB stick die u rechtstreeks in de pc of laptop steekt. U kan daarin dan een simkaartje doen om te kunnen surfen op internet. Zie eventuele abonnementen voor surfkaartjes binnen Orange. U heeft het ook over een vereniging dus moest het zijn dat iu dar een bepaald clublokaal heeft waar u zit en internet nodig heeft zou een flybox met een abonnement ook misschien een uitkomst kunnen bieden. De flybox kan u namelijk simpel installeren en daarna op het internet. In beide gevallen zit een abonement aan de simkaart verbonden dus enkel de surfkaart of de flybox. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@marc63 

Kun je iets specifieker zijn? Ik bedoel, wat heb je (niet) en wat wil je.

Zonder meer info ga ik ervan uit dat je een laptop en vaste pc hebt met een WiFi netwerkkaart vermits je spreekt van een hotspot om te verbinden.

Ik ga er dan ook van uit dat je geen (eigen) internet aansluiting hebt in het lokaal waar je werkt.

De eenvoudigste oplossing is dan volgens mij een flybox aan te schaffen. Daar kun je dan zowel met een UTP kabel als via WiFi mee verbinden. In die flybox komt dan een sim kaart. De verbinding met het internet gaat dan over 4G. Is de 4G vdekking OK op de locatie waar je wil werken?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14
Cdt24801
Wijze
Wijze

Da's graag gedaan en fijn dat alles OK is !! Smiley Erg vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


marc63
Gewaardeerd verkenner

Ik heb alvast de flybox met abonnement 15GB besteld. Benieuwd of het zo simpel is als er beschreven staat: Simkaartje plaatsen, flybox in de stekker en verbinding maken 🙂

Mvg,

Marc

patrick2
Wijze
Wijze

@marc63 dat wijst zich allemaal vanzelf uit. Moesten er toch vragen zijn of iets dan weet u ons te vinden langs deze weg 🙂

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@marc63 

Wat nog van belang is, de 4G dekking dient natuurlijk voldoende sterk te zijn op de plaats waar je de flybox wil gebruiken. Heb je dat op voorhand kunnen nagaan?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
marc63
Gewaardeerd verkenner

Dank voor de tip. Dat heb ik inderdaad eerst gecheckt en die is ideaal! 🙂

Leden met de meeste pluimen