annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange Account aanmaken (zonder dat men SMS kan ontvangen) SIM-kaart voor besturing poort

Topic gestart op: 12-11-18 21h36

Antwoorden: 5 antwoorden

ErikDelrue
Gewaardeerd verkenner

Orange Account aanmaken (zonder dat men SMS kan ontvangen) SIM-kaart voor besturing poort

OPGELOST

Geachte Mevrouw, Geachte Heer,

Mijn SIM kaart zitten al jaren ingebouwd in het besturingssysteem van een poort.
1) Deze kaart werd opgestart met de tweede PIN-CODE en kan dus ook geen SMS ontvangen.
2) Er is trouwens ook nergens een display zodat we de SMS zouden kunnen lezen.
3) De kaart kan niet zonder grote problemen tijdelijk uit het systeem  verwijderd worden.

Het probleem met het aanmaken van een Orange-Account via de website is:
1) Eerst moet ik het nummer van de SIM-kaart inbrengen, (daarna zou een SMS verstuurd worden naar de kaart, maar gezien de bovenstaande drie punten lukt dit niet.)
2) Hierna zou ik de code uit de SMS moeten ingeven. (Maar ik krijg noch zie deze code dus niet te zien).

Mag ik jullie daarom vragen voor mij een account aan te maken en de gegevens hierover door te sturen naar mijn email adres, dit graag met een wachtwoord dat ik onmiddellijk na de ontvangst van de mail kan aanpassen. (zo ja hoe geef ik best in alle veiligheid mijn mailadres door?)

Of kunnen en mogen de mensen in de Orange-Winkel in de Langemuntstraat in Gent mij hierbij helpen. 
Tenslotte waren zij het die zeiden dat ik deze ingebouwde SIM-kaart (nu nog MY-5 abonnement) kon laten omzetten naar een herlaadkaart en dat ik het openstaande bedrag zou kunnen opvolgen met mijn Orange-Account. 

Alvast hartelijk dank voor de klantvriendelijke hulp van Orange of de mensen van dit forum om dit probleem op te lossen!

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
ErikDelrue
Gewaardeerd verkenner

Geachte,
Het probleem is opgelost.
In de shop kan (eigenlijk is dit eerder mag) men inderdaad niet meer doen dan wat de klant zelf kan doen.
Ik had wel verwacht dat ze contact zouden nemen met het hoofdhuis om samen het probleem op te lossen.Maar nee hoor, dat deden ze niet.

Via facebook vond ik een FB-account Orange (klantendienst).
Ik stelde de vraag, en iemand van deze dienst kon me via chat verder helpen.
(Dit nadat ik deze persoon kon overtuigen dat ik 42 jaar in de ICT wereld had gewerkt en de oplossing voor Orange doodsimpel zou zijn als ze wilden meewerken.)
Hier de stappen:
1) Hij diende wel mijn nummer te kennen.
2) Ik moest de procedure starten voor het aanmaken van de account.
3) Hierdoor werd een code gestuurd naar de ingebouwde SIM-kaart die men bij Orange kon onderscheppen.
4) Orange gaf me de code en klaar was Kees ( = probleem opgelost.)

Maar alvorens ik zover stond, ging ik wel 4 maal naar een Orange winkel, deed ik meerdere testen via hun website, spraak ik de Tibe aan, enz enz.
Dit alles kostte me meer 8h in het totaal.

Had de winkel gebeld naar klantendienst en de juiste persoon kunnen bereiken dan was ik op slechts 2 minuten tijd geholpen. (want langer duurde de juiste procedure niet).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
patrick2
Wijze
Wijze

@ErikDelrue ik vrees er voor dat het niet zal gaan om een account zo maar aan te maken. Die SMS en het nummer wat u moet in geven werkt als een indentificatie. U zal zich moeten indentificeren om te laten weten dat u een klant bent binnen Orange anders zou iedereen zomaar een account kunnen aanmaken. Telefonisch kunnen ze deze indetificatie ook niet doen aangezien omdat ze uw pas of dergelijke niet kunnen checken. Het enige wat u kan doen is naar de shop te gaan en vragen of zij aan de hand van uw pas een account kunnen aanmaken. Maar denk dat het probleem blijft die SMS omdat het aan het systeem gekoppeld zit en dus een veiligheid is binnen Orange. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


ErikDelrue
Gewaardeerd verkenner

Geachte,
Het probleem is opgelost.
In de shop kan (eigenlijk is dit eerder mag) men inderdaad niet meer doen dan wat de klant zelf kan doen.
Ik had wel verwacht dat ze contact zouden nemen met het hoofdhuis om samen het probleem op te lossen.Maar nee hoor, dat deden ze niet.

Via facebook vond ik een FB-account Orange (klantendienst).
Ik stelde de vraag, en iemand van deze dienst kon me via chat verder helpen.
(Dit nadat ik deze persoon kon overtuigen dat ik 42 jaar in de ICT wereld had gewerkt en de oplossing voor Orange doodsimpel zou zijn als ze wilden meewerken.)
Hier de stappen:
1) Hij diende wel mijn nummer te kennen.
2) Ik moest de procedure starten voor het aanmaken van de account.
3) Hierdoor werd een code gestuurd naar de ingebouwde SIM-kaart die men bij Orange kon onderscheppen.
4) Orange gaf me de code en klaar was Kees ( = probleem opgelost.)

Maar alvorens ik zover stond, ging ik wel 4 maal naar een Orange winkel, deed ik meerdere testen via hun website, spraak ik de Tibe aan, enz enz.
Dit alles kostte me meer 8h in het totaal.

Had de winkel gebeld naar klantendienst en de juiste persoon kunnen bereiken dan was ik op slechts 2 minuten tijd geholpen. (want langer duurde de juiste procedure niet).

ErikDelrue
Gewaardeerd verkenner

Langs gaan in de winkel met mijn Identitietskaart zou toch moeten helpen.
Er staat immers dat deze kaart ook kan gebruikt worden voor alarmsystemen. (die hebben ook geen display).
En ik zag iemand met het "zelfde" probleem (SIM-kaart ingebouwd in een wagen), ook deze man kan zijn SMS niet ontvangen.

Het is inderdaad aan Orange om een oplossing aan te reiken aan zijn klanten.

Toch hartelijk dank hoor voor jouw antwoord!
Vriendelijke groet,
Erik

Cdt24801
Wijze
Wijze

@ErikDelrue

Dat is een hele interessante vraag, maar ik vrees dat wij, gewone forumleden (Tribers dus) u hierbij niet gaan kunnen helpen ... Wij zijn zelf ook allemaal gewone klanten en trachten medetribers met hun problemen vooruit te helpen door het delen van onze kennis en ervaring.

Aangezien wij als gewone klant uiteraard geen toegang hebben tot de systemen van Orange kunnen wij in dit specifieke geval helaas niet helpen ... Zoals je zelf aangaf zul je te rade moeten gaan bij de klantendienst, telefonisch, online of in de Orange shop.

In ieder geval, veel succes het het oplossen van uw probleem Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen