annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sms over VoWifi werkt niet

Topic gestart op: 20-11-18 12h31

Antwoorden: 15 antwoorden

Roelants
Gewaardeerd verkenner

Sms over VoWifi werkt niet

OPGELOST

Ik heb sinds kort een Galaxy S8 en deze is compatibel met VoWifi bij Orange. Ik heb dit dan ook geactiveerd en bellen werkt perfect, maar ik kan geen enkele sms versturen of ontvangen. Ik dacht dat dit ook via VoWifi kon, zo had ik het gelezen op de website van Orange. Iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan activeren of oplossen?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ik heb ondertussen een sluitend antwoord ontvangen van de technische dienst van Orange. Voorlopig wordt sms via VoWifi (via de IPSec VPN tunnel om precies te zijn) nog niet ondersteund bij orange, maar dit kan in de toekomst veranderen.

Zoals ik ook al eerder vermeld had, zijn er al providers in het buitenland die dit aan het activeren zijn of dit al hebben gedaan. Zo heb ik na wat zoekwerk gevonden dat ook Orange Frankrijk dit gaat activeren tegen begin 2019 (al weet ik niet of Orange België een verwantschap heeft met die in Frankrijk, maar anders zou dit een positief teken kunnen zijn).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
Jerre
Gewaardeerde genezer

VoWiFi (Voice over WiFi) is enkel voice, SMS/MMS gaat via het mobiele netwerk.

Bij een poging tot het verzenden van een bericht in airplane mode met WiFi aan en VoWiFi actief :
iPhone 6s  : "Turn Off Airplane Mode or Use Wi-Fi to Send and Receive Messages"
Samsung Galaxy S9+ : "Currently unable to send your message. It will be sent when the service becomes available"

Met Apple iMessage en Android RCS stuur je geen echte SMS/MMS en kan je niet iedereen bereiken.

Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ik heb ondertussen een sluitend antwoord ontvangen van de technische dienst van Orange. Voorlopig wordt sms via VoWifi (via de IPSec VPN tunnel om precies te zijn) nog niet ondersteund bij orange, maar dit kan in de toekomst veranderen.

Zoals ik ook al eerder vermeld had, zijn er al providers in het buitenland die dit aan het activeren zijn of dit al hebben gedaan. Zo heb ik na wat zoekwerk gevonden dat ook Orange Frankrijk dit gaat activeren tegen begin 2019 (al weet ik niet of Orange België een verwantschap heeft met die in Frankrijk, maar anders zou dit een positief teken kunnen zijn).

patrick2
Wijze
Wijze

@Roelants VoWifi wil enkel zeggen voice over het internet dat wil dus zeggen geen sms verkeer. U geeft aan dat u geen enkele sms kan versturen of ontvangen . Heeft u uw gsm al eens uitgezet en terug aangezet? U kan ook altijd eens uw sms centrale nakijken bij uw bericht instellingen. 

In de uitleg van de website staat ook nergens dat je er mee kan smsen omdat sms geen spraak is . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Roelants
Gewaardeerd verkenner

De naam VoWifi is een misschien een beetje ongelukkig gekozen, aangezien deze functie aanzetten wel sms verkeer zou moeten ondersteunen (en zelfs MMS) en dat wordt in het buitenland al wel zo gedaan. Gewoon sms'en via de mast werkt wel zonder problemen. Als ik VoWifi aanzet verschijn er Orange B op mijn gsm en gaat mijn gsm verkeer normaal via wifi naar orange in plaats van de mast. Ik lees namelijk het volgende op deze link van orange: https://www.orange.be/nl/blog/bellen-wifi-5-dingen-die-je-moet-weten

"In tegenstelling tot andere abonnees bij andere operators, hoef je geen extra app te downloaden om via wifi te bellen en te sms’en. Waarom het jezelf moeilijk maken? Even de instellingen van je iPhone of Android-smartphone aanpassen en klaar! En deze service is helemaal gratis."

Ik veronderstel dus dat Orange wel sms'en over wifi ondersteund, maar er iets mis is met mijn configuratie op mijn gsm?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen