annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Sms over VoWifi werkt niet

Topic gestart op: 20-11-18 12h31

Antwoorden: 15 antwoorden

Roelants
Gewaardeerd verkenner

Sms over VoWifi werkt niet

OPGELOST

Ik heb sinds kort een Galaxy S8 en deze is compatibel met VoWifi bij Orange. Ik heb dit dan ook geactiveerd en bellen werkt perfect, maar ik kan geen enkele sms versturen of ontvangen. Ik dacht dat dit ook via VoWifi kon, zo had ik het gelezen op de website van Orange. Iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan activeren of oplossen?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Ik heb ondertussen een sluitend antwoord ontvangen van de technische dienst van Orange. Voorlopig wordt sms via VoWifi (via de IPSec VPN tunnel om precies te zijn) nog niet ondersteund bij orange, maar dit kan in de toekomst veranderen.

Zoals ik ook al eerder vermeld had, zijn er al providers in het buitenland die dit aan het activeren zijn of dit al hebben gedaan. Zo heb ik na wat zoekwerk gevonden dat ook Orange Frankrijk dit gaat activeren tegen begin 2019 (al weet ik niet of Orange België een verwantschap heeft met die in Frankrijk, maar anders zou dit een positief teken kunnen zijn).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Roelants ik weet uit ervaring dat het sms verkeer daar niet op ondersteund wordt maar dat is terzijde. Ik gebruik op mijn tweede gsm de functie bellen over wifi ook. Heb zelf niks moeten doen en inderdaad als u het bellen over wifi activeerd gaat alles vanzelf. Heb geen probleem met het versturen van sms berichten wat dan verbaasd dat het bij niet gaat als u bellen over wifi aanzet. Zou eens die functie aan laten staan en dan eens de gsm te herstarten en dan zien wat het geeft. U moet geen extra app hebben inderdaad en u moet ook niks extra activeren kwa sms verkeer. Er zijn ook geen andere configuraties op uw gsm die u moet doen enkel dat u de laatste software heeft . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Het gaan dan ook specifiek in de situatie waarbij ik geen bereik heb van de mast zelf maar enkel wifi heb. Dan kan ik enkel bellen maar niet sms'en. Is dat bij u ook zo? Ik dacht namelijk dat VoWifi juist daarvoor diende om juist het gebrek aan signaal op te vangen in bv. een kelder. Als sms dan niet werkt lijkt mij het niet de ideale oplossing?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Roelants nee heb met sms verkeer geen enkel probleem dat gaat perfect in en uit. Ja u heeft ergens een punt . Het dient er voor om inderdaad uw signaal te versterken als u binnenhuis slecht tot geen signaal heeft van de mast. Enkel de technische kant ervan is dat het enkel spraak ondersteund en geen tekst. Te ingewikkeld om dat te vertellen het is dat uw probleem opgelost dient te worden. Zou eens de gsm met de functie aanlatende eens herstarten en zien wat het geeft. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Roelants
Gewaardeerd verkenner

Bedankt alvast voor u nuttige antwoorden. Ik heb deze herstart en het probleem is nog niet verholpen. Zou het uitmaken via welk wifi netwerk ik ben verbonden? Hier is het internet via Telenet

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Roelants ah daar is de aap uit de mouw . Ja daar zit uw probleem omdat daar ergens niet correct loopt. U kan op elk wifi netwerk bellen dat staat er in de tekst als u dat artikel gelezen hebt. Maar er staat ook nergens bij dat u overal kan smsen . En ik vrees er voor dat daar het schoentje wringt dat u internet heeft bij Telenet. Er zal ergens iets zijn wat technisch gezien iets tegen houd voor uw sms verkeer. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen