annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

4g totaal niet geschikt voor thuiswerken

Topic gestart op: 18-05-20 10h29

Antwoorden: 17 antwoorden

JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

4g totaal niet geschikt voor thuiswerken

Thuiswerken via 4g is een drama. Hier pas zie je hoe snel draadloos internet aan zijn limiet zit. Ik moet inloggen op de servers bij ons op het werk en tegelijkertijd komen er telefoontjes binnen of moet ik zelf bellen. Concreet: zoekopdrachten op een remote server in combinatie met telefoongesprekken is volledig uit den boze. De reactietijd van een zoekopdracht wordt door het telefoongesprek zodanig vertraagd dat de server constant foutmeldingen geeft. IT afdeling heeft het zodanig aangepast dat inkomende en uitgaande gesprekken afgeleid werden naar mijn gsm. En het probleem was opgelost. Nu heb ik ondertussen een nieuwe internet aansluiting via vdsl en heb orange aan de kant geschoven. Wat een verademing. Een bedrade internet aansluiting heeft helemaal geen moeite om telefoongesprekken en remote server zoekopdrachten tegelijkertijd af te handelen. 

Labels (1)
17 ANTWOORDEN 17
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@JackDaniels  schreef:

Thuiswerken via 4g is een drama. Hier pas zie je hoe snel draadloos internet aan zijn limiet zit. Ik moet inloggen op de servers bij ons op het werk en tegelijkertijd komen er telefoontjes binnen of moet ik zelf bellen. Concreet: zoekopdrachten op een remote server in combinatie met telefoongesprekken is volledig uit den boze. De reactietijd van een zoekopdracht wordt door het telefoongesprek zodanig vertraagd dat de server constant foutmeldingen geeft. IT afdeling heeft het zodanig aangepast dat inkomende en uitgaande gesprekken afgeleid werden naar mijn gsm. En het probleem was opgelost. Nu heb ik ondertussen een nieuwe internet aansluiting via vdsl en heb orange aan de kant geschoven. Wat een verademing. Een bedrade internet aansluiting heeft helemaal geen moeite om telefoongesprekken en remote server zoekopdrachten tegelijkertijd af te handelen. 


Ugh @JackDaniels,

Jammer genoeg wordt ons 4g netwerk zwaar belast in deze moeilijke tijden aangezien er veel thuis wordt gewerkt.

Normaal gezien is er geen link tussen je 4g verbruik en 2g of 3g oproepen, tenzij je via 4g belt :s

Hier zijn enkele tips & tricks die je kunnen helpen om je flybox opnieuw aan de praat te krijgen. Vergeet ook niet dat je bij ons Love-Duo kan aanschaffen (Internet + mobiel).

Vergeet ook niet dat een verbinding op een VPN soms tot incompatibiliteiten kan leiden, soms moet de Flybox geconfigureerd worden om een correcte verbinding op je professionele-VPN te krijgen.

Aarzel zeker niet om contact op te nemen met de technische Tribe via de Customer Service stamleden of het Webcare-tribe op sociale media. Ze kunnen je sowieso hiermee helpen, want normaal gezien zou alles perfect moeten werken (behalve als je je 4G bundel totaal hebt opgebruikt).

Totem's zonnegroeten,

Totem

JackDaniels
Gewaardeerd verkenner

Ik ben verbonden via VPN. Ik heb niks aangepast in de flybox. Nu ik vdsl heb met een Fritzbox modem zijn mijn problemen van de baan. En neen, in mijn Fritzbox heb ik niks moeten aanpassen. En mijn bundel was verre van opgebruikt. De technicus die mijn aansluiting kwam activeren wist precies waar ik over sprak. Hij en zijn collega's worden met hetzelfde probleem geconfronteerd, bellen en data query op een server, simultaan. Dramatisch onder 4g.

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze


@JackDaniels  schreef:

Ik ben verbonden via VPN. Ik heb niks aangepast in de flybox. Nu ik vdsl heb met een Fritzbox modem zijn mijn problemen van de baan. En neen, in mijn Fritzbox heb ik niks moeten aanpassen. En mijn bundel was verre van opgebruikt. 


Ugh @JackDaniels,

Ok, dan is Totem blij dat je probleem opgelost is, jammer dat het niet via onze diensten is verholpen. Maar vergeet niet dat Tribe en de technische diensten er voor jou zijn. Je had sowieso een oplossing via onze diensten gevonden. 

Aarzel zeker niet om hen te contacteren indien nodig 🙂

Totem's zonnegroeten,

Totem

Cdt24801
Wijze
Wijze

@JackDaniels 

Als ik dit allemaal goed begrijp is de situatie nu dat je belt via 4G en uw queries doet via VDSL. Klopt dat? Of zie ik het verkeerd?

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen